Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Glass Ceiling – barijera predrasuda

Nedavno me koleginica iz jednog medija ubeđivala da treba da napišem nešto na temu o kojoj često diskutujemo, a to su žene menadžeri. Odbijala sam, prvenstveno smatrajući da se o položaju žena u poslednje vreme često govori u javnosti, a svoju ličnu potrebu za razmenom mišljenja na tu temu sam sasvim zadovoljavala u našim razgovorima.

Medutim, tema se ovih dana sama nametnula. Knjige, konferencije i razna istraživanja teraju na razmišljanje o neophodnosti da se o zastupljenosti i položaju žena u crnogorskom društvu više javno govori.

Muški i ženski poslovi
Na početku karijere baveći se bazama podataka nailazila sam povremeno na skeptičnost i pitanja upućena mojim kolegama da li sam, s obzirom da sam žensko, dovoljno kompetentna za taj posao, koji se oduvek smatrao pretežno muškim, ali na sreću taj period je brzo prošao i moje bavljenje računarima više nije bilo predmet čuđenja, kao ni objavljivanje stručne literature na temu Business Intelligence and Data Warehouses koju sam napisala sa još dve koleginice.

Dolaskom u Direct Mediju gde više od dve trećine zaposlenih naše kacelarije čine žene, pitanje zastupljenosti kao i bilo kog vida ravnopravnosti se nikada nije dovodilo u pitanje. Takođe, sarađujući sa medijima često sam kao poslovne partnere imala žene.

Šta kažu statistike?
Naravno, znala sam statistike, i da moj utisak o zastupljenosti žena, kako to obično biva kad sudimo o nečemu samo na osnovu ličnog iskustva, ne predstavlja realnu sliku društva i sredine u kojoj živim i radim. U Crnoj Gori ima svega oko 8 odsto menadžerki, oko 10 odsto preduzetnica i samo 15 odsto žena poseduje nepokretnosti. Sledeće pitanje koje se nametalo u mom radu sa medijima, u kojima jeste bilo dosta žena, je fenomen poznat kao glass ceiling odnosno gde je ta nevidljiva granica posle koje žene postaju sve ređe zastupljene na višim pozicijama u kompanijama. Dok većinu marketing menadžera u medijima čine žene, na mestima direktora medija one su još uvek retke. Poslednjih pet godina njihov broj raste, ali i dalje u ovoj branši je to očigledno granica koju žene teško prelaze. I među portalima, čiji broj u poslednje vreme najbrže raste, izuzetno je mali broj u ženskom vlasništvu.

Slično stanje je u ostalim oblastima društva. Podaci istraživanja o ženama u biznisu i menadžmentu u Crnoj Gori pokazuju da su žene najzastupljenije na srednjem menadžerskom nivou, gde su prisutnije od muškaraca. Na višim nivoima veće je učešće muškaraca nego žena, i upravo na najvišem hijerarhijskom nivou ta je razlika najveća. Ni na globalnom nivou situacija nije mnogo drugačija. Ne čudi da u ravnopravnosti polova u svim segmentima društva, pa i u biznisu prednjače nordijske zemlje, gde na Islandu recimo, 44% žena ima funkcije u upravnim odborima kompanija. Kada se pogleda svetski prosek, i dalje je jednocifren procenat žena koje se nalaze na CEO pozicijama u svetskim kompanijama.

Bez izgovora
Ovakva situacija nam svakako ne sme biti izgovor da ne težimo boljem. Naravno, potrebno je usvajati nove zakone i standarde, ali najvažnija promena treba da se odigra u nama, tek kad promenimo sebe, način shvatanja uloge žene u društvu, imaćemo pravo da kažemo da smo stvarno napravili korak napred. I Holivud je konačno progovorio o ravnopravnosti polova, što se na neki način može smatrati presedanom u njegovoj istoriji.

Naravno da treba više da pričamo o promenama koje želimo da se dese.

Autor teksta: Suzana Đukić-Vukčević, Media Buying Director, Direct Media Crna Gora

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!