U Srbiji se onlajn reklamna kampanja jednom korisniku u proseku prikaže 11 puta, dok je u Poljskoj taj broj skoro tri puta veći. Najnoviji izveštaj Gemiusa o efikasnosti kampanja, takođe pokazuje da Rumunija ima najmanji prosečni broj prikaza.
Izveštaj Gemius AdMonitor prikazuje podatke koji se tiču veličine i efikasnosti onlajn reklamnih kampanja. Studija pokriva period od februara do jula 2014.godine, a odnosi se na Centralnu i Istočnu Evropu.
Koliko prikaza je zabeleženo po kampanji?
Najveći broj prikaza je isporučen u Češkoj i Poljskoj (u proseku 20 miliona prikaza po kampanji). Sa druge strane u Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj, oglašivači kupuju najmanji broj prikaza (2-3,5 miliona u proseku).
Korisnici u Srbiji su najviše izloženi reklamama
Srbija drži najveći broj prosečnih prikaza jednom korisniku u regionu (11), a iza nas su Hrvatska i Slovenija sa prosečno devet impresija. Najmanje prikaza se isporuči u Rumuniji i Bugarskoj. Zapadnije, Poljska ima primat, dok se u Ukrajni beleži najmanja izloženost reklamama (prosečno 6 prikaza jednom korisniku u jednoj kampanji).
Kampanja najduže traje u Hrvatskoj
Analiza pokazuje da kampanja u regionu najduže traje 45 dana u proseku i to u Hrvatskoj, u Sloveniji nešto kraće (36 dana), dok kampanja najkraće traje u Srbiji (34 dana u proseku). Što se tiče Istočne Evrope, Češka prednjači sa prosečnim trajanjem kampanje 97 dana, a u Mađarskoj, Poljskoj, Slovačkoj i Rumuniji reklame se prikazuju prosečno dva meseca.
Podaci su izvučeni iz gemiusAdMonitor-a, izveštaja o efikasnosti reklamnih kampanja sprovedenih na internetu (gemiusDirectEffect) i podataka koji su prikupljeni kroz alat za upravljanje reklamnim prostorom (AdOcean). Izveštaj obuhvata 11 zemalja centralne i istočne Evrope gde Gemius prati najmanje 50 od sto onlajn kampanja (Srbija, Bugarska, Hrvatska, Češka, Mađarska, Litvanija, Letonija, Rumunija, Slovačka, Slovenija).
Izvor: B92