Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Fama o „velikim podacima“

Rupert Slejd, veteran digitalnog marketinga i jedan od lidera agencije PhD Worldwide za Centralnoistočnu Evropu, specijalno za Marketing mrežu govori o promenama koje će „veliki podaci“ doneti industriji oglašavanja, da li Big Data trenutno određuju trendove na Internetu i da li je 2014. upravo godina velikih podataka.

Šta nam je novo donela digitalizacija?
Dolaskom digitalizacije, sve je postalo merljivo. Dok smo u prošlosti mogli samo da analiziramo koliko je određena metrika kojom se mere tradicionalni mediji efikasna, sada smo u prilici da zaista merimo efektnost novih medija, odnosno rezultate koji se na njima postižu. Cunami informacija kojem smo izloženi dramatično je promenio način na koji marketeri i oglasne agencije posluju.

Kako kompanije mogu da iskoriste „velike podatke” (Big Data) za oblikovanje strategije i rast prihoda po osnovi investicija u marketinške aktivnosti na digitalnim medija?

Veliki podaci mogu da dovedu do paralizovanja odnosa između marketinških agencija i njihovih klijenata ukoliko se uspešnost saradnje meri isključivo kroz finansijske pokazatelje. To je stanje „paralize zbog analize” (analysis paralysis) u kom je donošenje odluka onemogućeno usled prekomernog razmišljanja o tome kakav će biti krajnji rezultat određenih poslovnih poteza. Ipak, zahvaljujući velikim podacima mogućnosti za unapređenje odnosa na relaciji oglašivači-oglasne agencije su neograničene. Uveren sam da će one kompanije koje imaju jasnu predstavu o tome šta traže od kreativnih agencija, biti uspešne na duge staze.

Iz dana u dan sve se više informacija generiše zahvaljujući aktivnostima potrošača na mobilnim uređajima. Da li oglašavanje na mobilnim uređajima i Big Data trenutno određuju trendove na internetu?
Pre dve godine održao sam jedno predavanje o budućnosti medija, u kom sam istakao da živimo u izobilju. Ljudi mogu imati šta žele, kada žele i gde god da žele. To je u velikoj meri moguće zahvaljujući moći mobilnih tehnologija i njihovoj „eksploziji”, odnosno brzini kojom se razvijaju. Kada govorimo o potrošačima, „obilje” je osnovni trend, dok je mogućnost merenja efikasnosti najvažniji trend koji marketeri trenutno moraju pratiti.

Da li će potrošači u budućnosti poklanjati manje pažnje pitanju zaštite privatnosti na internetu?

Na internetu svakodnevno otkrivamo svoje privatne podatke i ne brinemo o posledicama takvih postupaka. O zaštiti podataka razmišljamo tek kada dođemo u situaciju da vidimo kako kompanije analiziraju i koriste te informacije da bi nas targetirale za potrebe oglašavanja. Kompanija za istraživanje tržišta Forester predviđa da će Big Data u 2014. godini značajno uticati na industriju oglašavanja.

Da li je ovo godina velikih podataka kada govorimo o marketinškoj sferi?
Ovo bi mogla biti godina velikih podataka ukoliko se marketinške agencije i njihovi klijenti usredsrede na efektnost umesto na efikasnost. Čini mi se da mnogi ne uviđaju razliku između ova dva pojma. Podaci o gledanosti, čitanosti, slušanosti medija sve su jeftiniji, ali to ne znači nužno da će kompanije koje ih kupuju znati da ih iskoriste za kreiranje efektne strategije oglašavanja. Nadam se da će Big Data podstaći agencije i oglašivače da ubuduće komuniciraju na drugačiji način, kako međusobno tako i sa svojim ciljnim grupama.

Rupert Slade, koji je pre dve godine u Beogradu imao veoma zapažen nastup, ponovo će biti jedan od predavača na najvećoj godišnjoj konferenciji posvećenoj digitalnom i interaktivnom oglašavanju – Digital Day 2014, u organizaciji IAB Serbia, koja će se održati 7. maja u Domu omladine Beograda, a tema njegovog predavanja ove godine biće upravo Big Data.

Autor: Željka Miletić

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!