today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Falsifikati preplavili Srbiju

Kopije „luj viton“ torbica, „guči“ sunčanih naočara, „kartije“ satova, „pjaćoti“ cipela ili „lankom“ krema samo su neki od proizvoda koji se bez teškoća prodaju na buvljacima i u buticima širom Srbije. Falsifikovana roba već se godinama slobodno nudi u kineskim radnjama, ali i ekskluzivnim buticima. Posebno mesto lažnjaci zauzimaju i na internetu, gde je ih je sve više. U Upravi carina ističu da ulažu velike napore da spreče prodor krivotvorene robe u Srbiju, ali na naše tržište stižu plagijati svih vrsta. Falsifikatori su sve veštiji, jer su stekli decenije iskustva, a posao im olakšava i situacija u kojoj nosilac prava na neki žig u Srbiji nema ovlašćenog zastupnika. Postupak nema ko da pokrene, pa trgovini nema prepreke.
– U 2012. godini carinici su na graničnim prelazima zaustavili uvoz više 780.000 komada različitih odevnih predmeta, kozmetičkih preparata i parfema, igračaka – kažu u Upravi carine. – U tom periodu povreda prava intelektulne svojine nedvosmisleno je utvrđena za 22.243 proizvoda i ta količina sada čeka na uništenje. Uz „Luj Viton“ i „Guči“, najpoželjnije brendove za kopiranje, slede „Barberi“, „Tifani“, „Prada“, „Hermes“, „Šanel“, „Dior“, „Iv Sen Loran“ i „Kartije“. U ponudi su sve poznate marke, pa lažna tašna „prada“ ili „luj viton“ može da se pazari ne samo na buvljaku, nego i u centru Beograda, ali po ne tako niskoj ceni. Razliku između originala i kopije sve je teže primetiti. Visoka cena, međutim, nije garant da je tašna original, jer su se plagijatori izveštili u proizvodnji.
– Na meti falsifikatora je gotovo sve – od odeće, kozmetike, pa do hrane, lekova i auto-delova – kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača. – Problem je u tome što su i država i proizvođači tolerantni prema takvim pojavama. Proizvođač treba da reaguje, da obavesti potrošače, jer tako ih štiti i dobija poverenje. Ako proizvođač blago reaguje na falsifikat, onda se može sumnjati da i on u tome učestvuje.

„MADE IN CHINA“
Čak dve trećine kupaca u Srbiji povremeno kupuje kopije poznatih brendova. Falsifikovana roba mahom se pravi u Kini, Južnoj Koreji, Tajvanu, odakle se potom transportuje na Bliski istok ili u istočnu Evropu, gde se pakuje u ambalažu koja je identična originalnoj i potom se distribuira na tržišta zapadne Evrope.

Izvor: Novosti

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!