Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Facebook i Twitter za bolji imidž Turske

Turska vlada je angažovala 6 hiljada dobrovoljaca koji bi trebalo da osveže njen imidž na internetu. Njihov zadatak je da preko Facebooka i Twittera šire vladinu propagandu. To nije iznenadilo opozicioni pokret.
„Postoji jedna pošast po imenu Twitter. Tamo se šire najveće laži“ – požalio se još u junu ove godine turski premijer Redžep Tajip Erdogan. No, sada turska vlada i sama namerava da se okoristi Twitterom. Vladajuća stranka AKP priprema projekat koji bi trebalo da osveži njen imidž. 6.000 dobrovoljaca će širiti propagandu AKP preko socijalnih mreža. Turski list „Hurijet“ prenosi da će u više od 900 opština raditi „predstavnici za socijalne mreže“. U Istanbulu će ih biti hiljadu, u Ankari šeststo i u Izmiru – četiristo, piše Dojče vele u tekstu „Erdoganova onlajn četa“.

Napad je najbolja odbrana
Već mesecima, pripadnici turske opozicije šire svoje stavove preko socijalnih mreža. Svakog dana koordinišu demonstracije preko Facebooka i Twittera. Na jedan jedini poziv objavljen na Twitteru često se odazivaju stotine hiljada građana koji žele da demonstriraju protiv autoritarne Erdoganove vladavine. Internet se pretvorio u forum pun poruka mržnje upućenih na adresu turske vlade.
Moramo ih pobediti njihovim sopstvenim oružjem, dosetio se gradonačelnik Ankare Melih Gokček. On je bio najaktivniji korisnik Twittera iz redova AKP koji je za vreme protesta na tu mrežu postavljao i pretnje i uvrede, boreći se protiv lavine parola političkih protivnika. Iz minuta u minut, branio je vladu i žestoko napadao njene kritičare. Glumcu Mehmetu Aliju Alabori je zapretio da će „pasti državi šaka“. A ima i drugih taktika: tako su, na primer, nepodobni korisnici Twittera hapšeni – u svojim stanovima.

Društvene mreže kao platforma za propagandu
„Društvene mreže su za vreme protestnog pokreta bile toliko uspešne da nam nezavisni mediji praktično nisu više bili ni potrebni. To je vrlo razgnevilo tursku vladu“, kaže politikolog i sociolog Jasar Adanali. Turska vlada kontroliše masovne medije i to se za vreme protesta jasno osetilo, naglašava ovaj stručnjak: „Mediji su poslednjih godina zbog veza sa privredom sve više gubili samostalnost. Društvene mreže, i poruke na Facebooku i Twitteru ne mogu tako jednostavno da se kontrolišu.“
AKP je uvidela koliko su društvene mreže uspešne, ali ne želi da donese zabranu Facebooka ili Twittera, jer ionako ima antidemokratski imidž, kaže Adanali: „Vlada je shvatila da je za nju najbolje rešenje da i sama postane aktivna.“ Već na predstojećim opštinskim, predsedničkim i parlamentarnim izborima će se pokazati koliko će to imati uticaja: „Društvene mreže predstavljaju opasnost jer preko njih može da se utiče upravo na birače koji su još neodlučni.“
AKP želi da bude sigurna da će dobrim propagandnim radom obezbediti sebi dovoljno glasova urpavo takvih birača. Zbog toga je i zaposlila pomenutih 6.000 dobdovoljaca. Takav projekat je ostvaren uz pomoć sponzora. Adanali smatra da je vlada verovatno angažovala neku PR-firmu da formira odgovarajuću mrežu. On je ubeđen da će se sada pojaviti mnogo lažnih korisničkih naloga: „Na Twitteru za 20 evra možete da kupite 10.000 imena korisnika koji prate Vaš nalog.“

Društvene mreže neizbežne za današnje političare
U najaktivnije korisnike Twittera spada i platforma solidarnosti „Taksim“. Ona i danas ima vodeću ulogu kao organizator masovnih demonstracija preko društvenih mreža. Jedan od njenih najjačih članova je Ahitektonska komora koja inače spada i u najveće kritičare planova za pregrađivanje parka Gezi. A baš ti planovi su bili povod za proteste. Arhitekta i portparol platforme solidarnosti „Taksim“ Tajfun Kahraman u novoj kampanji AKP vidi nešto sasvim normalno: „Turski političari su uvideli značaj društvenih mreža. Poslednjih godina su one postale jedan od najvećih medijuma za komunikaciju. Više ljudi prati društvene mreže nego štampu lil televiziju. Moć tih mreža je došla do izražaja upravo za vreme protesta u parku Gezi“, kaže Kahraman.
On dodaje da su društvene mreže važne ne samo za aktiviste i demonstrante, već i za sve današnje političare – ne samo za Erdogana. Arhitekta naglašava da je američki predsednik Obama svoju predizbornu kampanju vodio gotovo isključivo na internetu: „Smatram da će slična stvar da se desi i u Turskoj.“

Izvor: B92, Foto: Beta

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!