SVET – Facebook i država Vašington podneli su tužbu protiv kompanije „Adscend Media“ zbog ohrabrivanja korisnika društvene mreže da se služe „clickjackingom“, spamom i drugih taktikama. „Adscend Media“ odbacila je optužbe, a iz kompanije su najavili da će se snažno braniti protiv njih.
Prema navodima tužilaštva, kompanija „Adscend Media“ platila je osobe koje su dizajnirale Facebook stranice koje su bile mamac za korisnike koji je trebalo da ih navede da posete veb sajtove koji plaćaju kompaniju. Ovakve stranice bi se pojavljivale u objavama koje su izgledale kao da dolaze od Facebook prijatelja korisnika i nudile posetiocima mogućnost pregleda nekog provokativnog sadržaja u zamenu za klik na “like” dugme na Facebook stranici.
Klik na “like” bi obavestio Facebook prijatelje prevarenog korisnika o toj stranici. Korisnik bi od to momenta bio usmeravan ka jednoj od nekoliko online anketa, a od njega bi bile zatraženi neki lični podaci kao što je podatak o uzrastu. Najčešće, obećani sadržaj nije ni postojao, a korisnik bi uz određene zahteve bio usmeravan na stranice koje nemaju veze sa Facebook-om. U nekim slučajevima, „clickjacking“ se koristio za aktivaciju funkcije “like” i širenja spama.
“Prirodna reakcija je da se zapitate zašto bi bilo ko kliknuo na ove linkove,” kaže pomoćnik glavnog tužioca države Vašington Pola Selis. Međutim, to ne samo da se događalo nego je, prema navodima tužilaštva, donosilo tuženoj kompaniji prihod od 1,2 miliona dolara mesečno.
Facebook, koji je tužbu podneo nezavisno od državnog tužilaštva, pozdravio je ovaj potez države.
„Adscend Media“ nazvala je optužbe “lažnim”. Ipak, kompanija je pokrenula internu istragu kako bi se otkrilo da li je eventualno bilo aktivnosti za koje je terete državni tužilac i Facebook. “Ukoliko jeste, potpuno smo uvereni da je takva aktivnost bila sprovođena bez znanja kompanije,” kažu u „Adscend Media“.
Izvor: SEEbiz