Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Facebook relevantnost i(li) doseg?

Facebook se kao komunikacijski kanal može koristiti iz više razloga: kao podrška korisnicima, PR kanal, za istraživanje ili kao deo CRM aktivnosti. No ipak se najčešće koristi u svrhu postizanja primećenosti (brenda ili kompanije).
Zato je primarni cilj ostvariti što veći doseg, odnosno prikazati svoju poruku što većem broju ljudi. No prikazuje li se ona pravim ljudima? Kako razlučiti kvalitetne prikaze od čistog kvantiteta i masovne izgradnje dosega?
Facebook putem svojih opcija za oglašavanje nudi niz alata kojima je moguće brzo i, u u poređenju s drugim kanalima, jeftino izgraditi doseg. Isto tako, nudi i sve potrebne alate za povećanje relevantnosti. Koristite li ih sve i to na pravilan način? Pročitajte sledeće savete kako biste povećali relevantnost svoje komunikacije.

1. Ciljajte
Facebook nudi vrlo precizne mogućnosti prikazivanja poruka željenoj ciljnoj grupi – kao bazu ne uzima samo sociodemografske karakteristike već nudi i napredne opcije prikazivanja koje se baziraju na interesima i ponašanjima. Upoznajte navike svoje ciljne publike i prilagodite promociju upravo njima. Promovišite li mobilnu aplikaciju, usmerite promociju na prikaz na mobilnim uređajima. Promovišete dečju opremu? Detaljnije segmentirajte svoju publiku i usmerite prikaz na žene koje su naznačile da su majke. Ciljanim porukama povećavate relevantnost. Dodatno, koristeći opcije custom audience, odnosno listu korisnika iz neke predodređene baze, poput baze pretplatnika na newsletter, moguće je plasirati ključne poruke upravo određenim korisnicima.

2. Podsećajte
Facebook se izvrsno nastavlja i na aktivnosti korisnika izvan Facebooka. Putem postavljanja jednostavnog koda na internet stranicu moguće je ”pratiti” posetioce stranice i kada su na Facebooku. Moguće je pratiti čak i posetioce određene stranice unutar vašeg internet odredišta. Tako na primer možete pratiti korisnike koji su obavili kupovinu ili rezervaciju na vašoj internet stranici te im prikazivati oglase i zahvalnost s popustom za sledeću kupovinu. Sve korisnike koji su pogledali određeni proizvod ili uslugu unutar vašeg odredišta nakon nekoliko dana možete podsetiti na isto i ponovo dovesti na stranicu. Relevantnost je na ovaj način višestruka, jer ne samo da se poruka prikazuje uistinu zainteresovanim korisnicima već ih podstiče na kupovinu ili neku drugu akciju.

3. Involvirajte
Najbolji način da povećate svoju relevantnost jeste da angažujete postojeće korisnike i pretvorite ih u glasnike svojih poruka. Na Facebooku je upravo interakcija (engagement) putem komentara, lajkova ili deljenja sadržaja najbolji put prema ukupnom povećanju dosega. Ako svojoj zajednici korisnika osigurate sadržaje koji su im zanimljivi i s kojima će ostvariti neku vrstu interakcije i činite to redovno, akumuliranjem interakcija relevantnih korisnika povećaće se ukupan doseg i vidljivost vaših poruka.

4. Merite
Merite li doseg, metrika je poprilično jasna – prati se broj prikazivanja poruke. Ono što manjka u ovoj metrici upravo je relevantnost jer ostaje nepoznanica koliko je tih poruka zaista viđeno od strane korisnika. Za merenje relevantnosti radije pratite broj interakcija (komentari, lajkovi i deljenje sadržaja) kao jednostavnije metrike ili definišite mere koje su zaista važne za vašu poruku i pratite njih. Na Facebooku to mogu biti klikovi na link (želite li povećati broj poseta na određenu internet stranicu), broj pregleda video sadržaja (želite li upoznati korisnike sa video sadržajem) ili broj klikova na sliku (ako je važno da korisnici upoznaju tu vrstu sadržaja). Odaberite set pokazatelja koje ćete pratiti. Nema više ili manje ispravnih. Važno je samo da budu relevantni za poslovanje.

Izvor: Jasno&Glasno
Autor: Domagoj Davidović

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!