Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Employer branding – sinergija privlačenja i zadržavanja talenata

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Sanja Miladinović, Menadžerka za regrutaciju, selekciju, privlačenje i razvoj talenata, PepsiCo.

Zašto je employer branding danas neophodan svakoj kompaniji?
Percepcija potrošača je nešto što utiče na kreiranje imidža kompanije, a samim tim i na učešće naših proizvoda na tržištu. Naši potrošači su i naši potencijalni zaposleni, i način na koji oni nas vide je za nas, kao kompaniju izuzetno važan. U ovom slučaju, komunikacija je uvek dvosmerna i employer branding (kako popularno zovemo brendiranje poslodavca) je način na koji predstavljamo našu kompaniju i vrednosti potrošačima. Ova dva su nerazdvojiva, jer kako u timu za regrutaciju i selekciju volimo da kažemo, to su sve naši kupci na kraju dana, odrasli uz naše dobro poznate brendove. U digitalnoj eri, kada je interakcija prebačena na online kanale komunikacije, sve je postalo agilnije i pristupačnije, ali i dosta transparentnije. Takođe, postoje i ciljne grupe koje nisu prisutne na mrežama, pa uvek morate da budete inovativni u pristupu i da kreirate offline kampanje, što je mnogo izazovnije. Employer branding nije novina, on je postojao oduvek, i to je ono što kažu o vašoj kompaniji kada niste u prostoriji. Razlika je u tome što je danas employer branding struktuiran, i predstavlja segment kompanije kojim se bave stručnjaci u najširem mogućem smislu, ali i u koji se kontinuirano investira.

Da li živimo u eri krize talenata? Zašto?
Ja to ne vidim kao krizu, vidim kao evoluciju tržišta i potražnje. Kandidati biraju kompanije, imaju opcije da rade remote mnogo više nego ranije, zanima ih odgovornost kompanije i održivi razvoj Sa druge strane, nastaju nove profesije, zanimanja i specijalizacije. Nove generacije nisu navikle na dosadašnji sistem rada, žele drugačije uslove i naprotiv, vrlo su talentovani. Njihova razmišljanja su pretežno „out of box“ i zalažu se za to da uživaju blagostanje na mestu na kojem rade, jer smatraju da samo tako mogu ispoljiti svoju kreativnost, a samim tim i talenat. Kompanije nastoje da svoje poslovanje prilagode novim tržišnim uslovima i kreiraju takvu radnu atmosferu koja će odgovarati mlađim generacijama, ali ujedno i ostvarivati konkurentnost na tržištu.

Kako danas privući i zadržati kvalitetne zaposlene?
Privlačenje i zadržavanje talenata se prirodno nadopunjuju. Kandidati mogu da budu zainteresovani jer su ljubitelji brenda, žele sigurnost, poznaju nekoga ko radi u kompaniji, ili zato što im je zanimljiv opis posla. Istraživanja pokazuju da danas, na izbor zaposlenja, najveći uticaj imaju fleksibilnost modela rada, zanimljivost i privlačnost projekata na kojima će raditi i zarada. Sa druge strane, kada govorimo o zaposlenima koji rade u kompaniji dugi niz godina, njih mogu motivisati različiti faktori što nas upućuje na to da detaljno vršimo analizu o kojim se to faktorima radi. Zahvaljujući ovim analizama, u okviru kompanije kreiramo različite programe i kroz njih nastojimo da odgovorimo na različite potrebe zaposlenih, bilo da su to programi nagrađivanja, dobrobiti zaposlenih i slično. Privući kandidate je podjednako važno kao i zadržati one koji postanu zaposleni u našoj kompaniji. Ako bih morala da izdvojim jednu stvar, to bi definitivno bilo fleksibilno radno vreme, i to je ono što pružamo kao mogućnost u našoj kompaniji.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Najponosnija sam kada vidim sveže diplomce, koji su uspešno prošli proces selekcije bez ikakvog radnog iskustva, kako rastu i razvijaju se dalje kroz biznis. Suočavajući se sa različitim izazovima i rešavajući brojne zadatke oni su stasali u iskusne mlade ljude koji sada unose inovacije na tržište, ali i čvrst stav u rešavanju različitih kriza. Imala sam prilike da radim sa puno generacija, neki od njih osnovali su sopstvene firme, drugi su postali uspešni menadžeri na glasu, treći su konsultanti itd. Upravo ta zaostavština, koju sam ostavila iza sebe, motiviše me, daje mi vetar u leđa i znak je da uspešno obavljam svoj posao.

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!