Emocija u prve tri sekunde, a ne brend!

Igor Miljković, Head of Production u dme.video, specijalno za Marketing mrežu govori o stanju na tržištu video produkcije u Srbiji, kao i kako zadržati pažnju publike u prve tri sekunde videa.

Kako biste ocenili stanje na tržištu video produkcije u Srbiji u odnosu na region?
Osvrtom unazad, u prethodnih 5 godina, uviđamo drastično povećanje prisustva svetskih brendova koji svoje globalne kampanje snimaju u Srbiji. Smatram da visok produkcijski nivo koji je prisutan u Srbiji predstavlja značajnu konkurekciju produkcijama u regionu. Štaviše, naše tržište apsolutno konkuriše raznim globalnim produkcijama, ne samo regionu. Sve više mladih reditelja, direktora fotografija, kao i producenata ima svoja angažovanja na raznim svetskim tržištima, Evrope, Azije, Amerike i stečeno znanje primenjuju za snimanja koja se realizuje ovde, za kampanje svetskih brendova. Mnoge velike domaće produkcije, teže servisu ili kompletnoj produkciji za mnoge svetske brendove.

Koji su ključni trendovi u video produkciji u ovom trenutku na koje bi klijenti trebali da obrate pažnju?
Bitan trend pored TVC kampanja jeste prisustvo brendova na digitalnim kanalima komunikacije, koje u ovom trenutku verovatno prevazilaze reach prisutan na televizijskim medijima. Neretko su budžeti koje brendovi odvajaju za digitalne kampanje neuporedivo manji od televizijskih. Smatram da je razlog za to nedovoljna svest o važnosti ovih kanala, kojima se može izuzetno precizno targetirati ciljna grupa. Takođe, rezultati dobre digitalne kampanje mogu biti izuzetno efektni.

Sa druge strane, društvene mreže jesu sastavni deo trendova brend kampanji i klijenti imaju osećaj njjihovog značaja. Trend jeste da društvene mreže često menjaju formate prikaza videa a samim tim i snimanja. Praćenje uvek aktuelnih trendova otvara mogućnost da vaš brend uvek bude adekvatno prikazan u odnosu na format i platformu na kojoj se prikazuje. Klijenti često zanemaruju važnost da snimanje bude konkretno namenjeno formatu videa.

U kojoj meri produkcije danas imaju kretivnu slobodu u odnosu na kreativne agencije?
Same kreativne agencije imaju ograničenu slobodu u kreiranju kreativnog sadržaja od strane klijenata a samim tim i produkcija ima određena ograničenja u odnosu na agenciju. Veliki brendovi grade svoju strategiju i željeno pozicioniranje na tržištu i nedovoljno često ne žele da kreativno odstupaju od istih. Dosta često viđamo izuzetne ideje sa globalnih tržišta i divimo im se, a sa druge strane se kod nas “igra na sigurno”. Svakako želim napomenuti da agencije kao i sami klijenti jesu spremni za određene inovacije i to nas uvek raduje u radu na novim projektima. Mi smo kao produkcija imali Neostar TVC projekat koji moram napomenuti, gde smo imali potpunu slobodu u kreativnom prikazu i rezultati kampanje su bili izuzetni.

Da li će video format biti next big thing u kreativnoj industriji u narednom periodu? Da li svi prelazimo na video?
Smatram da uveliko živimo u video okruženju ali da je takođe moguć još veći napredak u svim sferama video kampanja. Mlađe generacije žive u digitalnom svetu i smatram da svaki brend, ukoliko želi da ostane prisutan na tržištu, jednostavno mora da ima video kampanju. Ovde ne mislim samo na velike brendove koji su itekako svesni važnosti videa, već mislim i na manje firme, male proizvođače i sveobuhvatno manje brendove.

Na koji način video može da zadrži pažnju gledaoca u prve tri sekunde?
Svesni smo činjenice da je pažnja konzumenata društevnih mreža i zapravo svih platformi gde se koristi video toliko smanjena, da je zapravo jako bitno zadržati gledaoca u prve tri sekunde. Dosta često, na projektima na kojima smo radili, klijenti imajući u vidu to istraživanje i sam podatak, vode računa da svoj brend prikažu u prve tri sekunde. Moje mišljenje jeste da kreativnom idejom privučemo pažnju i ukoliko to uspemo, sam proizvod će biti itekako dobro zapažen.
Postoji veliki broj izuzetno dobrih primera gde je brend nenametljivo prikazan i gde je probuđenom emocijom kod gledaoca došlo do toga da on ima pravi efekat. Emocija u prve tri sekunde, a ne brend.


Oceni tekst

3,86 od 5
Loading...

Komentari