Efikasnost i merljivost danas su dva ključna prioriteta oglašivača!

Marija Matić, Head of VIDA, specijalno za Marketing mrežu, govori o inovaciji u plasiranju TV reklama.

Šta je VIDA i kakvu inovaciju u plasiranju TV reklama donosi na tržište u regionu?
VIDA odnosno Video Dynamic Advertising je inovacija United Media u televizijskom oglašavanju u polju addressable advertisinga. Ovaj deo advance advertisinga donosi niz noviteta baziranih na mogućnosti da različita domaćinstva dok gledaju isti televizijski program vide različite reklame. Suština čitave inovacije je da putem adresabilnog oglašavanja televizija dobija i digitalne atribute. To se odnosi na uređaje koji televizijski signal dobijaju digitalno na EON platformi odnosno na TV aplikacijama, mobilnim telefonima, tabletima, kompjuterima… Ovim uređajima se usmeravaju reklame tokom live programa i kreiraju reklamni blokovi koji su relevantniji za gledaoca u odnosu na klasične linearne blokove. U odnosu na svetske adresabilne platforme, VIDA je donela inovaciju u rešenjima da prvi put imamo mogućnost da kreiramo zamenu reklamnog bloka, a da se ne zna unapred početak bloka. Takođe, VIDA je prilagođena za sve televizijske reklame odnosno sve sekundaže, što je takođe velika inovacija za ovakvu vrstu platformi.

Na koji konkretan način će ova platforma promeniti TV oglašavanje koje poznajemo?
Ovo je veliki korak u modernizaciji televizijskog oglašavanja i njegovom približavanju digitalnim platformama. Kao što sam napomenula, reklame mogu da se usmeravaju ka traženim segmentima, čitava metrika se pomera na impresije i odgledanost reklama, a između ostalog dobija se i mogućnost frequency capping-a. Ujedno, sa adresabilnim oglašavanjem zadržavaju se i sve prednosti televizijskog oglašavanja kao što su brand safety, a sa strane gledaoca povećava se relevantnost reklamnih blokova koji se usmeravaju. Bitna stavka je i da valuta nije rejting već impresija odosno odgledanost reklame.

Zašto je za oglašivače važno da njihove reklame vidi isključivo ciljna grupa kojoj se obraćaju? Koje prednosti im pruža ovaj vid oglašavanja?
Efikasnost u oglašavanja i merljivost su dva prioriteta koji oglašivači postavljaju u današnje vreme. Putem adresabilnog oglašavanja brendovi mogu da komuniciraju sa svojom ciljnom grupom na mnogo precizniji način. Nema rasipanja reklama ka gledaocima kojima reklama nije namenjena, komunicira se sa njima u prirodnom okruženju za video format i to u premijum televizijskom sadržaju. Ovo je ujedno benefit i za gledaoce koji će dobijati relevantnije reklamne blokove pa se i pažnja ka oglasima povećava. Uz naprednu analitiku koju imamo, televizija postaje novi premijum digitalni kanal koji u ovom trenutku ima moderne gledaoce koji televizijski sadržaj prate na high – tech uređajima.

TV je do sada nekako bio „rezervisan“ za velike brendove. Na koji način VIDA omogućava malim i srednjim preduzećima da plasiraju svoja oglasna rešenja na TV-u?
Mi smo i dalje u fazi predstavljanja inovacije i projekta agencijama i klijentima na tržištu. U ovom trenutku veliki oglašivači odnosno brendovi pokazuju najveću želju da uđu u ovakav tip oglašavanja. Međutim, smatram da će platforma biti posebno interesantna new-to-tv klijentima. Tu pre svega vidim digital native brendove za koje očekujem da prepoznaju VIDA platformu kao premijum digitalni kanal, ali i srednje i male biznise koji mogu da iskoriste usmereno oglašavanje ka svojim potrošačima.

Zemlje u regionu su i dalje TV-centrične. Koliko će još dugo ovaj trend biti aktuelan?
Naše tržište jeste TV centrično, ali snaga televizije se na svim tržištima povećala upravo u ovom pandemijskom periodu u kojem je njena gledanost, ali i pozicija medija u kojeg gledaoci imaju najviše poverenja, porasla svuda u svetu. Velike promene se dešavaju u televizijskoj industriji globalno i veoma uzbudljivo vreme je pred nama. Televizija je u ovom trenutku najinteresantniji mediji za sve ad tech kompanije i sigurno je da će se mnogi bitni globalni igrači uključiti i dovesti do još veće modernizacije. Mi smo svedoci arene u kojoj se nalaze streaming platforme poput Netflix-a, Amazon Prime Video, Disney +, NBC Peacock…, a to je samo jedan segment televizijske industrije.

Sve to donosi niz pitanja kako će izgledati televizija u budućnosti, a jedno od najbitnijih je kako unifikovati merenje svih video formata. Ako na taj način posmatramo televiziju onda će tržište televizije biti u dobroj poziciji i u svetu i kod nas. I lansiranje VIDA platforme jedan je od dokaza da pratimo trendove i da im se prilagođavamo. Zato, mislim da će televizija sa sve većim okretanjem ka spajanju digitalnih karakteristika i svojom transformacijom opravdati da i dalje ostane najznačajniji medij.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari