Edukacija je važna za sve!

Direktorka razvoja Represent Systema, Jelena Mikić, pored toga što brine o tri kancelarije Represent Communications u regionu, radi na razvoju potpuno novog koncepta edukacije – Knowledge Academy. Tim povodom razgovarali smo sa njom o važnosti edukacije u struci.

Represent Communications ove jeseni stvorio je jedan nov sistem edukacije u komunikacijama: Knowledge Academy. O čemu se zapravo radi i u kojoj meri je program usmeren na ceo region?
Represent Communications je odavno poznat po LSPR (London School of Public Relations), prvom licenciranom i međunarodno serfitikovanom programu iz oblasti edukacije u komunikacijama kod nas. Ove jeseni upisujemo 27. generaciju polaznika. Međutim, tokom godina, kako se agencija širila i rasla – i naša edukacija je pratila taj tempo, a sa druge strane želeli smo i da naše znanje i iskusvo prenesemo na što više sadašnjih ili budućih kolega iz struke. Tako je stvoren brend Knowledge Academy koji obuhvata različite škole, treninge, konferencije i seminare u četiri grada i tri zemlje regiona.

Ove jeseni čeka nas čak šest različitih škola: Seminar Kako pobediti strah od javnog nastupa u Beogradu, Content Academija u Beogradu i Sarajevu i tri LSPR-a: u Beogradu, Skoplju i Banjaluci.

Pokrenuli ste i novi sajt agencije, kroz koji takođe delite znanje. Koliko je važno za agenciju da na relevantan način i kroz svoje kanale deli znanje i edukuje klijente i kolege?
Pre neki dan nam se javila konsultantska kuća iz Belgije da nas zove da budemo partneri na jednom velikom regonalnom tenderu, a našli su nas preko našeg sajta kojim su bili oduševljeni. To nam je zaista “vetar u leđa”, jer smo sajt razvijali šest meseci, gotovo dan i noć i ovo je sad neki prvi pokazatelj uspeha. Sa druge strane, mi smo agencija koja se bavi contentom, pa smo osetili i dužnost da naša adresa bude polazna za različit sadržaj iz oblasti digitalnih komunikacija, ali i brojnih drugih tema. Zaposlili smo tim ljudi na nivou svih naših regionalnih kancelarija koji radi na sekciji Represent Media. I to su trendovi u svim velikim svetskim agencijama. Iskreno, nismo mi izmislili toplu vodu, ali smo napravili ozbiljno ulaganje u, pre svega izradu sajta, a zatim i tim koji na sajtu radi. Prvi rezultati i analitika nam pokazuju da smo na pravom putu, ali ovakav sajt kakav smo mi podigli zahteva zaista svakodnevan rad i jednu malu redakciju. U tom smislu mi cenimo sve sugestije, pohvale ili kritike koje nam stižu.

U kojoj meri je edukacija važna kako za mlade kolege u agenciji, tako i za seniore?
Edukacija je važna za sve. Dok si živ, učiš. Lično nisam skoro ništa znala o digitalnim komunikacijama do pre par godina, jer sam klasični PR-ovac, pa sam sebi dala zadatak da čitam i učim kad god i koliko god mogu. U međuvremenu su se dve regionalne agencije koje kontrolišem, skoro pa potpuno tranformisale u content i digital agencije, ali i dalje nekad imam utisak da sam tek zagrebala neki vrh „ledenog brega“.

S obzirom da imate veliko iskustvo u razvoju edukativnih programa, koja vrsta edukacije po Vašem mišljenju najefikasnija i zašto?
Nemam idealan odgovor na to. Samo znam da je edukacija važna. Neko više voli da sedi u svojoj kući i čita, neko voli da ode na konferenciju, neko voli da ima mentora. Format nije bitan, bitno je da se nikad ne ugasi radoznalost i žeđ za novim znanjima. Mi smo ove godine imali akciju Summer Get Together, deset odličnih predavača koji su četvrtkom uz koktele prenosili znanje našim zaposlenima, klijentima, prijateljima agencija – poziv je bio javan, edukacije besplatne, a sam događaj humanitarnog karaktera, jer smo svake nedelje skupljali novac da nekome pomognemo. To je primer edukacije koja je u svakom smislu odlično prihvaćena.

Koliko je važna razmena ideja i znanja među agencijama u regionu? Koliko to doprinosi razvoju pojedinačnih kancelarija?
Najiskrenije – i mi sami tražimo najbolje modele integracije. Mi smo relativno brzo porasli na skoro 100 ljudi u pet kancelarija, uz kolege iz druge dve firme u okviru Represent Sistema. Međutim, kompatibilnost različitih timova se za sada pokazala kao ključ uspeha. Naš kreativni i tim u Beogradu radi razne kampanje za regionalne kancelarije, dok na primer, naš portal i magazin Bizlife podržavaju naše škole u okviru Knowledge Academy. Digital Element, social media listening tool koji smo razvili pruža podršku svima nama u PR sektoru agencije. Mislim da se mnogo toga svodi na ljude, a mi imamo sjajan tim, mlad i moderan menadžment i ljude koji vole svoj posao i dele svoja znanja.

Kako vidite Represent System za 5 godina?
Kao vodeću agenciju za integrisane komunikacije u regionu Jugoistočne Evrope. Gotovo svi me ispravljaju i kažu „Valjda, vodeća agencija na Balkanu“, ali ja se držim šireg područja – videćemo ko će biti u pravu.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari