EACA objavila novi indeks poslovnog oglašavanja

SVET – Nakon rasta u prvom kvartalu, indeks poslovnog poverenja pao je u malom pocentu u drugom kvartalu. Na promene u rezultatima ukazuje najnoviji indeks evropskih oglašivačkih promena, koji je izdalo Evropsko udruženje komunikacijskih agencija (EACA).

Najnovije istraživanje pokazuje da se indeks u oglašivačkoj industriji smanjio za 0.6 bodova: od +8.5 u prvom kvartalu na +7.9 u drugom kvartalu. Uprkos tome, indeks je i dalje pozitivan.

Dalji pad indeksa limitiran je aktivnošću u Ujedinjenom Kraljevstvu, koje ima najveći udeo oglašivačkog tržišta u Evropi. Aktivnost u UK zabeležila je veliki rast, s 0 bodova u prvom kvartalu na +24.8 u drugom kvartalu, a očekuje se i da će potražnja za oglašavanjem u UK porasti za 29.9 bodova (s +17.5 na +47.4 između prvog i drugog kvartala).

Zatim, veliki pomaci zabeleženi su u zemljama Jugoistočne Evrope: Hrvatska (+21.5) i Slovenija (+37.2, najviši pomak od svih zemalja). S druge pak strane, više od polovine zemalja u kojima se meri aktivnost, zabeležilo je niži indeks u poređenju s prethodnim kvartalom. Zemlje s najvećim padom su Kipar (pad od 23.9 boda), Grčka (pad od 22.1 bod, ujedno i najni nivo aktivnosti od svih zemalja s 27.7), te Španija (pad od 20.2 boda). Mediteranski region pokazuje najsnažniji pad indeksa poslovnog poverenja u kategorijama potražnje, cena te mogućnosti zapošljavanja u oglašivačkom i marketinškom sektoru.

Detaljnije istraživanje za drugi kvartal u 2018. godini, pogledajte ovde.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari