SVET – Nakon šest meseci niske pozitivnosti, business confidence u sektoru oglašavanja i marketinga znatno je porastao na početku 2018. godine, prema najnovijem indeksu evropskih oglašivačkih promena, koji je izdala Evropsko udruženje komunikacijskih agencija (EACA).
Business confidence indeks u oglašavanju temelji se na odgovorima kompanija za oglašavanje i istraživanje tržišta širom Evrope. Svakog meseca kompanije ispunjavaju upitnik putem kojeg odgovaraju na različite grupe pitanja s jednostavnim opsegom odgovora. Brojevi izraženi u grafikonima pokazatelj su stanja tržišta, a dobijaju se tako što se pocenat negativnih odgovora oduzme od pocenta pozitivnih odgovora.
Najnovije istraživanje pokazuje da se indeks u oglašivačkoj industriji povećao za 12 bodova: od +1 u februaru 2018. godine do +13 u martu 2018. godine. To je najviši nivo izmeren tokom proteklih godina i najbliža najvišoj izmerenoj vrednosti od +16 bodova, ostvarenih na kraju 2016. godine.
Euvropski business confidence indeks mogao bi porasti još više tokom idućeg tromesečja, a na to u znatnoj meri utiče i Velika Britanija koja ima najveći udeo u tržištu oglašavanja u Evropi. Među ostalim pozitivnim dobitnicima, indeks su povećala i velika tržišta oglašavanja u Francuskoj, Italiji i Hrvatskoj.
Dve zemlje koje su najviše povećale indeks u posolednjem tromesečju su Velika Britanija sa -26.2 na +49.2 i Estonija sa -4 na +8. Zemlje sa znatnim padom indeksa su Grčka sa -10 na -35 i Danska sa +33 na +18.
Više detalja pronađite OVDE.
Izvor: HURA