today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Društvene mreže promenile život političarima

Prema poslednjim podacima koje je Tanjug nedavno objavio, Ujedinjeni regioni Srbije (URS) na Facebook-u imaju najviše „obožavalaca“, zatim sledi Demokratska stranka (DS) i Srpska napredna stranka (SNS). Među stranačkim sajtovima najposećenije je sajt Demokratske stranke, a iza njih se nalazi SNS, LDP i URS. Na društvenim mrežama najagilnije su demokrate i političari LDP-a.
Koliko su društvene mreže izmenile život srpskih političara, kako uspevaju da odgovore na sva pitanja građana, kao i da održe lični i ugled državne institucije u kojoj rade, specijalno za Marketing mrežu govore državna sekretarka za Digitalnu agendu Jasna Matić, potpredsednica Skupštine Srbije Gordana Čomić i ministar odbrane Dragan Šutanovac.

Koliko je teško/lako biti na društvenim mrežama u isto vreme i političar odnosno javna ličnost i privatno? Da li je to moguće odvojiti?
Matić: Duboko verujem da to nije moguće odvojiti i da svako od nas, u svakom trenutku, predstavlja istovremeno i samog sebe i funkciju koju obavlja. Najteže je napraviti dobar balans te dve strane svoje ličnosti. Takođe, ne treba izgubiti iz vida da se taj balans menja tokom vremena, ali i da zavisi od mnogo faktora.

Čomić: Sa dobrim planiranjem vremena i nije tako teško, jer ko voli ono što radi, lakše uči da unapređuje sopstveni posao.

Šutanovac: Svakako da je teško odvojiti privatni od profesionalnog života, ali je i neophodno ukoliko želite da imate podjednako kvalitetan i profesionalni i privatni život. Na društvenim mrežama ljudi vas, pre svega, gledaju kroz profesionalne aktivnosti i veoma se iznenade kada imaju priliku da upoznaju i drugu stranu vaše ličnosti. Generalno nije lako biti javna ličnost, a ipak sačuvati svoju privatnost. Međutim, imam utisak da uspevam u tome u meri u kojoj moja poradica to želi.

Kako uspevate da odgovorite na sve zahteve i sva pitanja, koja Vam dnevno stižu od velikog broja građana?
Matić: Sama odgovaram na konkretna i jasna pitanja, na koja se može ukratko odgovoriti. U ostalim slučajevima zamolim da nam pošalju e-mail sa detaljnim opisom pitanja na koje bi želeli da dobiju odgovor, pa im onda neko od mojih kolega odgovori. Moram da kažem da su poruke koje dobijam od građana u ogromnoj većini zaista dobronamerne i iskrene, a mnogo češće nego što sam to mogla da očekujem stižu i poruke podrške i ohrabrenja.

Čomić: Na društvenim mrežama odgovaram na pitanja lično, a u realnom životu u saradnji sa kolegama.

Šutanovac: Iskreno ne uspevam da odgovorim baš na sve, odnosno trudim se da ukoliko nisam u mogućnosti da dam korektan odgovor tada uputim na nadležne. Ima raznoraznih pitanja, dok na neke ne vredi ni odgovarati. Egzibicionizam, posebno u uslovima sakrivenog identiteta je vrlo česta pojava, ali vremenom se i na to navikne.

O čemu treba voditi računa, po Vašem mišljenju, u komunikaciji preko društvenih mreža kako biste zadržali ugled i reputaciju državne institucije u kojoj radite, ali, pre svega, sebe kao ličnosti?
Matić: Pre svega, vodim računa da na oštre kritike, pa čak i na potpuno neopravdane optužbe, odgovaram argumentovano i bez agresivnosti. Razumem da su građani nezadovoljni stanjem u zemlji, da smatraju da Vlada i administracija mogu da rade bolje, ali građani nekada ne mogu da procene šta je stvaran problem, njegov uzrok ili odgovorna institucija. Uz to, naravno, nikada ne prelazim granicu pristojnosti, ni u izboru tema, ni reči koje koristim u svojim komentarima. Neke od tema i rečnik koji bi se kod ostalih korisnika društvenih mreža smatrali duhovitim i vrcavim, su, po mom mišljenju, neprimereni i nedopustivi za one koji se bave javnim poslom, a pogotovo politikom.

Čomić: Smatram da se nikada ne sme lagati, ni o čemu ili pokušavati da sebe prikažeš drugačijim nego što jesi.

Šutanovac: Na žalost, u Srbiji smo veoma često skloni da kritikujemo bez argumenata i da optužujemo druge, iako smo najčešće sami krivi. Poštovanje institucija gotovo da ne postoji, a to urušava i državu i društvo. Ukoliko želimo da živimo u stabilnoj i uređenoj državi onda i sami moramo tako da se ponašamo. Što se tiče institucije koju vodim, mislim da smo uspeli da napravimo veliki napredak po pitanju ugleda i reputacije. Sva istraživanja posle dugog niza godina Vojsku Srbije svrstavaju u sam vrh institucija sa najviše poverenja, a to je samo zato što u svakom pogledu ostvarujemo napredak! Kao „kapiten tima“ koji pobeđuje svakako da i sam osećam zadovoljstvo, a nemam problem ni sa kritikom koja je argumentovana i utemeljena u činjenicama. Kritike tipa „uništili ste vojsku“ i slično mnogo više govore o neznanju kritičara nego o realnom stanju stvarnosti. Podsećam da smo, Ministarstvo odbrane koje je bilo ruinirano nizom afera koje su u ranijim godinama potresale ceo sistem, uspeli da promenimo stanje stvari i da od lošeg imidža postanemo najpoštovaniji, a to je zajednički uspeh svih učesnika reforme.

Koliko su Vam društvene mreže promenile svakodnevni život?
Matić: Već dugi niz godina koristim neke od društvenih mreža, ali je to bilo uglavnom u cilju održavanja veze sa prijateljima koji žive širom sveta. Od pre nešto više od godinu dana, društvene mreže počela sam da koristim za komunikaciju sa javnošću i to je umnogome promenilo moj život. Upoznala sam veliki broj ljudi koje inače nikada ne bih imala prilike da sretnem – neke samo virtuelno, a neke, nakon virtuelnog poznanstva i u stvarnom životu. Oni su mi omogućili da prepoznam neke probleme kojih inače nisam bila svesna, da neke stvari sagledam iz drugog ugla, da se bliže upoznam sa situacijom u mnogim delovima Srbije i regiona.
Društvene mreže su mi omogućile i da lakše pratim šta to u sektoru informacionih i komunikacionih tehnologija radi Evropska unija, odnosno Evropska komisija, ali i administracije u zemljama širom sveta i da na osnovu toga dobijem ideje šta bismo i kako mogli da uradimo na i unapređenju IKT u Srbiji.

Čomić: Društvene mreže su učinile da „upoznam“, odnosno komuniciram sa ljudima do kojih inače nikako ne bih mogla da doprem. Dvosmerna dostupnost neverovatnih razmera je veliki poklon društvenih mreža.

Šutanovac: Sama činjenica da putem društvene mreže dajem mini intervju govori o korisnosti iste. Kao odgovoran čovek društvenu mrežu koristim, pre svega, kako bih upoznao ljude sa svojim društvenim aktivnostima, ali svakako i da se informišem kako o stanju u društvu, tako i o stanju u sistemu koji vodim. Postoji veliki broj pametnih i talentovanih ljudi koji još uvek tragaju za svojom šansom, a imaju puno ideja koje mi šalju na osnovu kojih i ja korigujem određene stvari ili nalazim bolja rešenja za problem za koji često nisam ni znao da postoji! Društvene mreže su super sredstvo i za upoznavanje, ali mislim da je ipak živa reč mnogo bolja.

Autor: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!