Drastičan pad neto dobiti agencija za istraživanje tržišta

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za marketinška i društvena istraživanja, a u okviru studije Agency Report.

Iako je već dve godine uzastopno beležila pad poslovnog prihoda, agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po ovom kriterijumu. IPSOS je u 2018. zabeležio pad poslovnog prihoda za 3,11%, kao i pad broja zaposlenih za 1,43%. Međutim, u odnosu na 2017. godinu kada se našla na samom začelju rang liste po neto dobiti, ova agencija se u 2018. našla na drugom mestu sa povećanjem od čak 360%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2018. za 4,75%, ali pad neto dobiti za 41,52%. Pored toga, opao je i broj zaposlenih za 1,32%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na prvom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencije je u 2018. zabeležila je rast poslovnog prihoda od 10,29%, kao i neto dobiti za 7,20% i broja zaposlenih za 16,07%.

Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji GfK. Ova agencija, u 2018, zabeležila je drastičan pad poslovanja po oba finansijska parametra – poslovni prihod opao je za 47,92%, a neto dobit za preko hiljadu procenata. U 2018. godini, po neto dobiti, agenija GfK našla se na samom začelju liste sa gubitkom od 113,39 miliona dinara. Ova agencija je u 2018. otpustila 11 odnosno 21,57% zaposlenih.

Podsećamo da je agencija IPSOS početkom avgusta 2018. godine objavila da je postigla dogovor, na globalnom nivou, sa GfK o preuzimanju četiri ključna segmenta poslovanja: zadovoljstvo korisnika, zdravstvo, istraživanje inovacija i javnih poslova. Jedan od uslova akvizicije je i preuzimanje 1.000 stručnjaka iz GfK, istraživača i zaposlenih iz 25 zemalja u kojima je GfK poslovao u ovim segmentima, što uključuje i tržište Srbije.

EYESEE našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 37,86% i pad neto dobiti od preko 61% u protekloj godini. Ujedno, EYESEE je zaposlio 21 novog kolegu u 2018. što je povećanje od 80,77%.

Pad poslovnog prihoda u 2018. godini zabeležile je 15 od 24 agencije za marketinška i društvena istraživanja. Pad neto dobiti u odnosu na 2017. godinu zabeležilo je čak 14 agencija.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije Smart Plus Research, Nielsen Audience Measurment, TMG Insights (ex. TNS Medium Gallup) i Ninamedia Research. Takođe, sve navedene agencije zabeležile su u 2018. stabilan rast poslovanja i značajno povećanje prihoda i dobiti, što nagoveštava pomeranja na rang listi u narednim godinama.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2018. opao je za 3,24%, a neto dobit za neverovatnih 90,22%.

Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 2,99%, a u 2018. iznosio je 379. Najviše novih kolega zaposlila je agencija EYESEE (21).

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2018. godini, najviše je malih agencija 79%, zatim velikih sa preko 50 zaposlenih 13%, a dve agencije spadaju u srednje od 16 do 49 zaposlenih.

Kategorija agencija za marketinška i društvena istraživanja zabeležila je značaj pad poslovanja u 2018. i krizu koju je osetilo više od 60% agencije iz ove grupacije.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Izveštaj pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari