„Don’t believe in horoscopes. Believe in artists.“

Krajem januara na Alma Quattro medijima u Beogradu, postavljena je pomalo neobična kampanja. Kako navode u Alma Quattru, čak je namerno napravljena i slovna greška u tekstu, koja je dodatno isprovocirala i stručni i obrazovani deo javnosti.

Reč je o kampanji “Don’t believe in horoscopes. Believe in artists.”, koja je odmah izazvala veliku pažnju.
Uz radove i filozofske parole umetnika Dragana Radovića Magit(č)nog-Čiče, Orange Studio osmislio je kampanju koja nas podstiče da malo zastanemo i razmislimo o svakodnevnici i stvarima na koje smo zaboravili.

O tome kako je nastala ova interesantna kampanja, govori Nebojša Babić, kreativni direktor agencije Orange Studio:
“Ideja nam je bila da napravimo kampanju koja provocira, postavlja pitanja i podstiče ljude na razmišljanja o životu, razlozima postojanja, svrsishodnosti i uopšte stvarnosti koju živimo. Podstakli smo ljude iz stručne javnosti, konzumente umetnosti i kulture, ljude na društvenim mrežama i “obične” ljude, naše sugrađane, prolaznike, ljude koji idu i vraćaju se sa posla, ljude koji na najteži mogući način proživljavaju danjašnju svakodnevicu, da razmisle, da podignu glavu sa telefona, stanu, pročitaju, prokomentarišu, postave pitanje, nasmeju se i opet razmisle.

Zašto? Naš odgovor je: mora li za sve da postoji razlog? To je nešto što smo usput zaboravili… Ljubav, Dobrota, Misao… Mora li da postoji razlog? Odustali smo i otuđili smo se od suštine, one suštine koja nam je data rođenjem…

Koristili smo radove jednog od naših najznačajnih underground umetnika ili kako sada jedan deo stručne javnosti, mejnstrim istoričari umetnosti, vole da kažu “umetnika sa margine, Dragana Radovića Magičnog-Čiče iz Ria. Njegove radove, njegove filozofske parole, preneli smo na medij koji ne samo da mu po pravilu ne pripada, već su u totalnoj koliziji. Na taj način, koristeći mogućnost ubrzanog slanja poruke, koju uglanom koristi “suprotna strana”, doprli smo do ogromnog broja ljudi, prenoseći im našu poruku. Život. Stvarnost.

Takođe, po principu koji smo prepisali od našeg proslavljenog dizajnera, umetnika Slavimira Stojanovića, namerno je napravljena slovna greška u tekstu, koja je dodatno isprovocirala, stručni i obrazovani deo javnosti… Pratili smo reakcije… Ovo je bila višeslojna priča. Obuhvatili smo sve slojeve stanovništva i sve ih naterali da reaguju… To je bila naša želja. Reakcija. Kao što i algoritmi na društvenim mrežama najviše boduju… Kampanja na bilbordima je nastavak našeg delovanja, koje smo započeli zajedničkom izložbom u decembru mesecu 2018. godine u galeriji ULUS-a, takodje u prostoru – mediju koji nam ne pripada, gde smo spojili na izgled nespojive umetnike…

Pokazali smo da je sve moguće. Mogućnost. Duhovita izložba sa dubokom porukom i kritikom… Sve su to činioci slobode.
SLOBODA. To je naša ideja, naš imperativ i put ka kome idemo. Na tom putu UMETNOST je neizostavna i predstavlja najvažniji deo tog puta, ona je pokretač i zvezda vodilja…

BEZ SLOBODE UMETNOSTI, NEMA SLOBODE.
Konkurs “Čin umetnosti” je deo i nastavak projekta… koji će nas voditi ka odgovoru…“

Više informacija o kampanji pronađite na sajtu Alma Quattro.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari