Dolaze neki novi klinci…

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Marijom Diklić, Account Directorom agencije Popular.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna godina za celu industriju?
Nama je ova godina bila vrlo živopisna, raznovrsna, uzbudljiva, izazovna… Ali to je nekako standard u našem agencijskom svetu. Nema opuštanja, jer taman pomisliš da je dža, kad ono bu. Ne bih umela da se odredim da li je to dobro ili loše, prosto je tako. A što se uspeha tiče, ako je uspeh što smo svi kolektivno preživeli još jednu godinu, onda možemo da proslavimo.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Jedna od čari ovog posla je što stalno gledaš u Menhetn, a onda sve to što si tamo upio treba da primeniš na Surdulicu (uz svo dužno poštovanje). Malo smo tržište, nerazvijeno i siromašno, pa ni industrija ne može da nam bude daleko od onoga što je “lebom rani”.

Transformacija bi bilo tako lepo da se desi- struke svakako, ali pre svega našeg stanja svesti, misaonih procesa i pojmovnih i emotivnih poimanja stvari. Da krenemo u pravcu ideje da ne radimo za klijenta nego za brend i da se u skladu sa tim i ponašamo. Znam da zvuči kao utopija, ali ako sami poverujemo u to, možda uspemo da ubedimo i klijente.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Iz moje vazda akauntske perspektive, predvideti i uskladiti očekivanja svih igrača. Na jednoj strani optimizacija procesa kako bi bili konkurentni i u skladu sa sve manjim marketinškim budžetima, a na drugoj strani stvaranje prostora za rad na projektima koji ispunjavaju i nešto drugo osim džepova.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Dok razmišljam o Vašem pitanju, sve što čujem u glavi je ženski glas iz Maxi reklame 89,99… Malo dekoncentriše. Ali sad ozbiljno, čini mi se da je najveću reakciju izazvala kampanja Direktne banke. Danima je sve brujalo, doduše uglavnom negativnim komentarima. Ali mislim da je to super stvar, zato što je podstakla dijalog šta je to dobro, a šta loše, ispod kojih normi nije ok ići, šta je neko mislio kad je to predlagao, a šta je hteo onaj koji je odobrio. Odjednom neka pitanja i to mi je bilo super, jer znači da se vrte neki točkići, da smo budni.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Dolaze neki novi klinci koji nose potpuno novu energiju. Nije da su uvek superstrava, jer smo im mi preko 35 uglavnom dinosaurusi, ali nas često navedu da se zapitamo da li to nešto može i drugačije. Mislim da će oni doprineti da komunikacija bude neposrednija i prirodnija, možda čak i peronalizovanija. Nekako o tome svi pričaju, ali i dalje kad treba da se desi, to bude malo bauk. Ali mislim da smo na dobrom putu da se pomerimo laganim koracima.

Šta biste poželeli kolega iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Sreću.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

3,00 od 5
Loading...

Komentari