Na ceremoniji u londonskom IMAX bioskopu, 19. aprila, proglašeni su pobednici godišnjeg takmičenja Udruženja britanskih dizajnera i art direktora – D&AD (British Design & Art Direction) koje svake godine nagrađuje izvanredne radove iz oblasti dizajna i advertajzinga.
D&AD (British Design & Art Direction), britansko udruženje sa tradicijom i kredibilitetom ove nagrade dodeljuje svake godine, pedeset godina unazad. Dodeljuju se profesionalne i studentske nagrade u više kategorija. Nagrade za profesionalce, tzv. Yellow Pencil (Žute olovke) i Black Pencil (Crne olovke) predstavljaju svojevrsne oskare kreativnih industrija. Njihov pandan, D&AD studentske nagrade (male olovke), dodeljuju se takođe svake godine, a svoje radove za njih prijavljuju studenti iz celog sveta.
Dobitnici Yellow Pencils nagrada za profesionalce proglašeni su 19. aprila, dok će dobitnici prestižnih Black Pencil nagrada biti proglašeni (ako ih uopšte bude) tek u septembru mesecu. Black Pencil nagrade se dodjeljuju samo kada proizvodi ispune veoma stroge kriterijume. Kompanija Apple je npr. dobitnik najvećeg ukupnog broja Black Pencil nagrada.
D&AD je ustanovljen još 1962. godine, i ove godine slavi 50 godina postojanja. Bez obzira da li radite u oblasti dizajna, advertajzinga ili digitalnih medija, za vaš rad postoji odgovarajuća kategorija. Kategorije u kojima se kreativci takmiče su: Advertising, Book Design, Branding & Packaging, Digital, Direct, Graphic Design & Typography, Illustration, Magazine & Newspaper Design, Music Videos & Film Crafts, Photography, Product Design, Spatial Design, TV & Cinema Communications, Writing.
Žiri koji se sastoji od 25 stručnjaka, garantuje da će najkvalifikovaniji ljudi iz svake oblasti ocenjivati i nagrađivati radove prema kriterijumima D&AD-a.
Ovogodišnji dobitnici D&AD 2012 Yellow Pencil nagrada u kategoriji Branding&Packaging su:
Kreativna agencija Love za specijalno izdanje Johnnie Walker boce koje je ilustrovao Chris Martin.
Drugu D&AD 2012 Yellow Pencil nagradu u kategoriji Branding&Packaging osvojila je agencija Iris Nation za projekat Heineken STR UV light bottle.
Nagrade D&AD 2012 Yellow Pencil u kategoriji Graphic Design kojih je ove godine ukupno bilo tri dodeljene su za sledeće projekte: holandskoj agenciji Gummo za projekat AR Dutch stamps, agenciji Ogilvy & Mather Malaysia za Lego bilborde, i Nippon Design Centru za 100 Graphics of Anatomy Chart koje su uradili za Leta galeriju.
U kategoriji Magazine & Newspaper Design, Yellow Pencil nagrada odlazi agenciji Bloomberg za specijalno izdanje Bloomberg Businessweek-a koje je posvećeno Steve Jobsu. U kategoriji Book Design, žuta olovka odlazi agenciji Pan Macmillan za projekat Noma Bar’s Don DeLillo series. A druga žuta olovka u ovoj kategoriji odlazi agenciji Laurence King za izdanje Let’s Make Some Great Art koje je ilustrovala Marion Deuchars (dobitnica žute olovke i u kategoriji Ilsutracija).
Ostale dobitnike nagrada D&AD u svim kategorijama možete pogledati ovde.
Izvor: Designed