today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Dobar audio brending daleko se čuje

Svako ko koristi mobilne telefone za svakodnevnu komunikaciju sa prijateljima, odnosno najpopularnije aplikacije za dopisivanje, bez greške razlikuje ton obaveštenja sa Vibera od notifikacije sa Mesindžera. S obzirom na prirodu usluge koju pružaju ove aplikacije, ne čudi činjenica da nisu ostavili mogućnost promene zvuka obaveštenja. Verovatno ne postoje brendovi koji su u boljoj poziciji da stvore prepoznatljivost i na audio nivou.

Zvuk u svrhe brendiranja velike kompanije najčešće koriste u vidu audio logoa – kratke, često najjednostavnije moguće melodije koja uvek isprati pojavu vizuelnog logoa. To što je često jako jednostavna, ne znači da nije pažljivo komponovana. Kao što se ni muzička podloga u TV spotovima ne prepušta slučaju i bira se po tome kakvo raspoloženje ili emociju želimo da izazovemo, onda je jasno da ta kratka zvučna sekvenca koja uvek prati logotip brenda nije nasumično izabrana kombinacija tonova.

Neki zvučni potpisi su uspešniji, a neki manje uspešni, i sigurno je da ne postoji dobitna formula koja garantuje uspeh, ali kontinuirano plasiranje i dugotrajnost su uslovi bez kojih je nemoguće stvoriti izrazito prepoznatljiv audio logo. To, ipak, ne znači da promene nisu poželjne, jer osveživanje iste melodije različitim verzijama može biti odličan potez.

Pozdravne melodije vodećih proizvođača mobilnih telefona su, verovatno, među najprepoznatljivijim melodijama, mada za njima ne zaostaju ni zvukovi koji su sinonim za velike producentske kuće, koje ste toliko puta čuli na početku filma. Da li bilo kome od vas koji čitate ovaj tekst treba pomoć da se priseti melodije koja prati logo 20th Century Fox-a?

Pretpostavljam i da svako od vas može istog trenutka da nabroji 20 boljih serija i da mnogi nisu ni pogledali više od par epizoda „Reda i zakona“, ali verovatno je većini dobro poznat zvuk sa klipa ispod.

Od primera sa domaćeg tržišta u kojima je zvuk odigrao veliku ulogu u podizanju awernesa brenda može se navesti Booster. Iako se ne radi o klasičnom zvučnom potpisu, smeh Booster maskote je veliki deo vrednosti brenda i vrlo bitan razlog zbog koga je serija TV spotova naišla na odlične reakcije.

Kada pričamo o najknjiškijim primerima zvučnih potpisa, kao što su vrlo kratke melodije kojima svoje reklame završavaju LG, T-Mobile ili Intel, kod nas bi mogao da se izdvoji audio brending TV Prva. Znate ono „Moja Prva… tk-tk“? Verovatno do sada uopšte niste ni primećivali da vam je to ušlo u glavu, ali možda i baš zbog toga ovaj segment građenja brenda ima značajnu vrednost.

Autor teksta:
Mirko Masnikosa, Junior Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!