Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Doba multi ekrana – Digital Day 2013

Konferencija posvećena internet oglašavanju, Digital Day, održana je 14. maja u Domu omladine sa veoma zanimljivom temom: “Oglašavanje u doba multi ekrana”. Tema je odabrana više nego odlično, jer sve više ljudi i kod nas i u svetu upotrebljava paralelno nekoliko medija (tvituje se dok se gleda TV emisija, igraju se online igrice za vreme gledanja TV serije i slično). Aktuelnost teme potvrdili su kako predavači iz inostranstva tako i posetioci konferencije.
Ukratko, Digital Day je organizovan uspešno, sala je tokom celog dana bila puna (što nije lak zadatak kada vam program traje osam sati), a inostrani predavači izneli su pred domaću publiku svoje najnovije “proizvode”.
Tvitovalo se dosta, posetioci su uživali u osmišljenim pauzama (Moritz sladoledi su bili hit, kao i štand Erste banke na kome su se dobijali pokloni ukoliko ste među prvih 20 koji se u određenom trenutku “čekiraju” na Foursquare mreži na lokaciji “Erste Banka@Digital Day”).
Pored čuvenog networkinga i dobre organizacije, nekoliko ključnih informacija izbilo je u prvi plan:

  • Tržište oglašavanja na internetu i dalje beleži rast u Srbiji.
  • Čak 36% Srba gleda TV dok koristi i druge uređaje (multi ekrani).
  • Facebook profile ima oko 3 miliona Srba, dok Twitter naloge ima njih 460.000 (Vladimir Aranđelović, Predsednik Upravnog odbora – IAB Serbia).
  • Srbija ne zaostaje za evropskim internet trendovima: 65% evropske populacije je online i 52% srpske.
  • Prosečno se u Srbiji na nedeljnom nivou utroši vremena na sledeće medije: TV – 16,9 sati, internet – 13 sati, radio – 13,1 sati, dnevne novine – 4,4 sati i magazini: 3,5 sati. / Zanimljivo je da je radio postao “dobitnik” uz pomoć interneta, jer se sve više sluša online.
  • Upotreba tablet uređaja u Srbiji je još uvek na niskom nivou u odnosu na EU (2% u Srbiji, 10% u EU) / što je najverovatnije pokazatelj ekonomske situacije.
  • Zanimljivo je pominjanje termina “Silver Surfer” (stariji od 55 godina koji surfuju na internetu). Ne treba ih zanemariti, kod nas 13% njih aktivno koristi internet za komunikaciju, slušanje radija, blogove, mejlove,… (Alison Fennah – IAB Europe).
  • Sve više kupaca u EU zemljama koristi smart telefon na mestu kupovine: upoređuju cene sa drugim mestima prodaje, proveravaju online informaciju o proizvodu, iako čak 60% brendova i dalje nema sajtove prilagođene mobilnim uređajima (Caroline Henne – GfK).
  • Tržište se definitivno promenilo. U svetu multi ekrana potrebno je izboriti se za pažnju i zadržati je.
  • 1368525776620

  • Glavna je poruka koja se šalje, a ne vrsta medija koja se koristi. Za svaki sadržaj važno je dodati vrednost i iskustvo do koga je nekome stalo. (moćna poruka + dobra naracija + kolektivno iskustvo).
  • Sve je više product placement-a tako da će možda u bliskoj budućnosti nestati klasičan advertising (Tom Bowman, – Global Advertising Sales, BBC Worldwide).
  • Sve više kompanija u svetu investira u kreiranje video sadržaja. Javlja se “ekonomija pažnje” – cilj je privući pažnju za što kraće vreme.
  • Prvih 30 sekundi nekog video sadržaja određuje da li ćete to nešto gledati u narednih 30 minuta ili 3 sata (kao trejler na osnovu koga odlučujete da li ćete pogledati određeni film).
  • Dobar video sadržaj kreira viralnost, širi se po internetu, ljudi ga “dele”, a cilj svakog brenda jeste da se priča o njemu.
  • Brendovi postaju kreatori sadržaja i mediji sami po sebi (Andy Chen, CEO – Preview Networks).

Zanimljiv je bio i lokalni panel sa predstavnicima digital agencija, medijima i klijentima (Httpool, Telegraf, Ringier Axel Springer, Fastbridge, ERSTE bank, Huge Media). Na tržištu Srbije potrebno je i dalje edukovati marketing struku, ali i klijente o digitalnom oglašavanju, a profesionalci u digitalu se uče kroz praksu, jer je takvo online tržište – brzo se menja. Važno je imati timove koji se razumeju u digital, ali isto tako i raspolagati budžetom koji dozvoljava adekvatnu digitalnu kampanju koja će dati rezultate. Na kraju dana važan je čuveni ROI.
Digital Day je sigurno zatalasao sve koji su slušali konferenciju, a definitivno je promovisao pre svega internet kao vrstu medija sa (i dalje) najvećim rastom kod korisnika. Ostaje nada da će direktori kompanija u Srbiji početi da shvataju koliko je sve to značajno i pojačati svoja ulaganja u online, jer je to investicija koja se definitivno isplati, a lako je merljiva.

Autorka: Jasmina Krstić Latinović

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!