Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Dizajn pokreće sve(t)!

Današnji marketinški izveštaji su, u najmanju ruku, nedostojni vrednosti i značaja sprovedenih istraživačkih projekata. Predstavnici marketinških agencija treba da shvate da je marketinški izveštaj finalni proizvod koji je klijent platio i da njegovom kreiranju treba da posvete daleko više vremena i bar nekoliko procenata odobrenog budžeta.

DŽOBSOVA PRIČA
Stivu Džobsu, po sopstvenom svedočenju, urezao se u sećanje prvi čas kaligrafije i jedinstven utisak da studenti sa neskrivenom srećom, radošću i entuzijazmom uče ovu drevnu veštinu pisanja. Kaligrafija – umetnost davanja forme znakovima na lep i izražajan način, kako glasi njena aktuelna definicija, trajno je oplemenila Džobsov duh, a nekoliko časova proučavanja lepog pisanja uticali su na razvoj njegove poslovne filozofije i preduzetničke misli mnogo više nego svi prethodni časovi menadžmenta i finansija.

DIZAJN INSPIRIŠE
Ono što je Stiv Džobs stvorio je bitan deo istorije biznisa. Ne govorimo samo o najinovativnijim proizvodima još od točka, ni samo o najvećem plemenu sa milionima sledbenika. Svega toga ne bi bilo bez zanatske preciznosti u izradi svakog proizvoda, hardvera ili softvera. Govori se da su MacBook računari i iPhone i iPad uređaji toliko tehnički savršeni ne samo spolja, to svi možemo da vidimo, već i iznutra, način na koji su delovi postavljeni i način na koji su povezani i spojeni impresivan. Ovo nikada neće saznati nas 99% kojima neće pasti na pamet da odšrafljujemo svoj iPad, ali Stiv je vodio računa i o onih 1% korisnika kojima će na pamet pasti besmislica da vide šta ima unutra! Mnogi ljudi koji koriste Apple proizvode, tvrdeći da ih njihova lepota i kvalitet inspirišu da i sami rade više i bolje. Dizajn inspiriše. Dobar dizajn je postao imperativ. Industrijski, grafički, web dizajn. Pa zatim dizajn i redizajn procesa i kreiranje unapređenje korisničkog iskustva, u čemu je, inače, Apple sa svojim iOS operativnim sistemom postavio standarde.

NOVI TALAS U MARKETINŠKOJ INDUSTRIJI
U industriji marketinških istraživanja dizajn će narednih godina dobiti na značaju. Prema poslednjem GRIT izveštaju publikovanom pred kraj prošle godine, zanimanje koje je na vrhu liste zanimanja budućnosti u industriji marketinških istraživanja je dizajner, ekspert za vizualizaciju podataka. Današnje agencije, u svetskim okvirima, još uvek nemaju uposlene dizajnere marketinških izveštaja, ljude koji se bave vizualizacijom podataka, kreiranjem maštovitih infografika, kreativnih animacija. Čast izuzecima.
Čini se, sudeći po najnovijem GRIT-ovom istraživanju da će se stvari promeniti. Odgovori čak 707 direktora i menadžera istraživačkih agencija iz celog sveta i 207 vlasnika i direktora korisnika usluga agencija za istraživanje tržišta, klijenata, idu tome u prilog. Čak 62% ispitanika iz agencija i 49% ispitanika korisnika njihovih usluga naglasilo je važnost ovog novog zanimanja u istraživačkoj industriji. Odmah iza dizajnera, posao će u budućnosti osigurati eksperti za društvene medije i ljudi koje se bave strateškim upravljanjem marketingom i biznisom.
Današnji izveštaji o sprovedenim istraživanjima su, u najmanju ruku, nedostojni vrednosti i značaju sprovedenih istraživačkih projekata. Izveštaji su verovatno najslabija karika u celom istraživačkom procesu. Kada hiljade evra potrošite na samo jedno istraživanje tržišta, zar ne mislite da bi kreiranju izveštaja trebalo posvetiti i dovoljno vremena i bar nekoliko procenata budžeta da bi rezultat višenedeljnog rada dobio formu koja će oslikavati značaj sprovedenog projekta. Umesto nepreglednih excel tabela, čartova i dijagrama sumnjive estetske vrednosti, klijent zaslužuje mnogo više. I u estetskom i u sadržajnom smislu. Izveštaji moraju biti i lepi ali i jasni i pregledni, na prvi pogled čitljivi, na prvi pogled pamtljivi i u potpunosti razumljivi.

DOBRO UPAKUJTE FINALNI PROIZVOD
Predstavnici marketinških agencija treba da shvate da je marketinški izveštaj finalni proizvod koji je klijent platio. Marketinške izveštaje najčešće čitaju top menadžeri i vlasnici kompanija. Rezultati marketinških istraživanja pomažu im da donesu ispravne strateške poslovne odluke. Sigurno je da će u budućnosti, uvođenjem dizajnerskih pozicija u istraživačkim agencijama ili angažovanjem specijalizovanih dizajnerskih studija i istraživači i klijenti mnogo dobiti. Prvi će dobiti proizvod koji će lakše moći da prodaju a drugi sredstvo koje će ih ne samo informisati, kao što je to bio slučaj do sada, već i inspirisati (kao Apple uređaji ljude širom sveta) da rade bolje, brže odlučuju i budu kreativniji u svom biznisu.

Autor teksta: Nikola Jovanović, vlasnik i direktor istraživačke agencije Plum Mark
Izvor: LinkedIN

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!