Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Digitalna revolucija menja način „konzumiranja“ medija

Nedavano, povodom 15. godina od osnivanja McCann-a u regionu, Beograd i Sarajevo posetio je Dejvid Kišilevski, regionalni direktor McCann Worldgroup za Centralnu i Istočnu Evropu. U njegovu zonu odgovornosti spada šesnaest država, medju kojima su i zemlje iz regiona jugo-istočne Evrope. Kišilevski se više od 30 godina bavi marketingom. U svojoj karijeri bio je zadužen za neke od najpoznatijih svetskih brendova, medju kojima su i McDonalds, Burger King i Mastercard. Priznati je predavač iz oblasti oblasti tržišnih komunikacija, a bio je i mentor mnogima koji su danas poznati marketinški stručnjaci. Pre više od dve godine priključio se McCann Worldgroup-i, gde obavlja dužnost regionalnog direktora za Centralnu i Istočnu Evropu.Tokom boravka u Beogradu i Sarajevu, Dejvid Kišilevski se upoznao sa stanjem na marketinškom tržištu u ovom delu Evrope, a istovremeno je održao i predavanja o novim trendovima u svetu tržišnih komunikacija. Iskoristili smo ovu posetu da sa njim razgovaramo o poslovnju McCann Grupe, potencijalima regionalnog tržišta i novim globalnim izazovima.
Regionalni direktor McCann Worldgroup za centralnu i istočnu Evropu Dejvid Kišilevski izjavio je da nema sumnje da digitalna revolucija preobražava način na koji ljudi „konzumiraju“ medije, ali i da je u smislu digitalizacije, Srbija je jedno od naprednijih tržišta u centralnoj i istočnoj Evropi.
„Vidim ogromnu šansu za McCann da iskoristi taj dinamični izvor poslovanja koji brzo raste“, istakao je Kišilevski u intervjuu Tanjugu. On je izrazio uverenje da će pobedu odneti brendovi koji uspeju da integrišu svoju poruku kroz čitav spektar tačaka na kojima se potrošač sa njima susreće, uključujući tu i tradicionalne medije, kao što su televizija i štampa.
„McCann je mnogo uložio u digitalne talente kako bi bio siguran da ćemo biti sasvim spremni za ovaj novi izazov. Takođe, gde su tržišne prilike povoljne, mi aktivno tražimo potencijalne šanse za digitalne akvizicije“, naveo je Kišilevski. Kako je ocenio, velika šansa je tržište mobilne telefonije. „Današnji telefoni su zaista pametni, cene im padaju i, kako potrošači budu prihvatali mobilnu revoluciju, tako će se otvarati čitav jedan novi ekosistem inovacija. Predviđa se da će do 2015. godine mobilni telefoni postati glavni način globalnog pristupa internetu“, ukazao je Kišilevski.
Prema njegovim rečima, još jedno polje koje će brzo rasti je marketing koncentrisan na samog kupca, pošto kupci traže sve jače dokaze vrednosti koje dobijaju za cenu proizvoda i stiču naviku da insistiraju na najpovoljnijim cenama za odabrane proizvode. Govoreći o radu „McCann-a“ u regionu, Kišilevski je podsetio da „McCann Grupa“, pod vođstvom Srđana Šapera, pored Srbije, predvodi poslovanje u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Albaniji, dajući brendu jaku regionalnu crtu. „McCann“ je snažna sila u regionu, a agencija u Beogradu zapošljava neke od najvećih talenata u istočnoj Evropi, ocenio je Kišilevski navodeći da su „McCann Beograd“ i „McCann Skoplje“ jedine iz regiona koje su osvojile Zlatnog i Bronzanog lava u Kanu, kao i brojne druge međunarodne nagrade za kreativnost. On je naglasio da je misija „McCann-a“ transformacija brendova i rast poslovanja kompanija, a da bi se to postiglo potrebno je razumeti ponašanje potrošača u vremenu velikih nestabilnosti i promena.
„U McCann-u imamo dva načina koje smo sami razvili i koji nam omogućavaju da odgovorimo na ovaj izazov“. „Prvi je naša centralna informativna baza koja nam pruža uvide u globalne megatrendove i aktuelne teme za potrošače. Na osnovu ovih informacija, prošle godine, izradili smo globalne studije na teme Istina o privatnosti, Istina o mladosti, Istina o lepoti, Istina o društvenosti. Trenutno radimo na studijama o velnesu, slavi i stilu“, rekao je Kišilevski. Kako je istakao, klijenti visoko cene informacije koje pružaju te studije, koje takođe dokazuju da se “istina” nalazi u srži rada ove agencije. „Naš proces strateškog planiranja, nazvan Istinom do transformacije, garantuje da je sav naš rad u skladu sa dubokim razumevanjem potrošača na svakoj tački njegovog susreta sa brendom, kako pre, tako i posle izvršene kupovine“.
„Naš posao ne završava se prodajom nekog proizvoda. Naprotiv, važnost faze koja nastupa posle kupovine proizvoda nikako ne treba potcenjivati“, istakao je Kišilevski. On je podsetio da je osnivač „McCann-a“ Harison Meken sročio slogan „Dobro izražena istina“ (Truth well told), kojim je opisao stav agencije, „i ta poruka je i danas pođednako relevantna kao što je uvek bila“. „Ono što se drastično promenilo je proces mobilizacije brenda. Nekada je to jednostavno značilo pretočiti svest o brendu u prodaju. Danas, prodaja je tek početak“.
„Novi mediji su učinili lične procene potrošača i lično zastupanje proizvoda daleko bitnijim nego pre. Ulaganje u marketing koji pomaže potrošaču da dobro proceni brend i da zatim prenese svoje pozitivne utiske o izabranom brendu drugim potencijalnim potrošačima, pođednako je važno kao i rad na poznavanju brenda (brand awareneš) i samoj prodaji“, rekao je Kišilevski.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!