Influenseri sa Instagrama u vremenu korone rade punom parom. Na njihov način rada uopšte nije uticala pandemija virusa zbog toga što ili imaju već unapred ugovorene promocije ili objavljuju slike iz prošlosti kako bi privukli i zdražali pažnju svojih pratilaca. Doduše, iskoristili su priliku da često u svojim postovima daju osvrt na trenutnu situaciju. Ukupan engagement na ovoj mreži zavisi od različitih faktora kao što su broj objava i broj pratilaca. Gledajući grafik, najveći mesečni engagement imala je Lea Stanković, koja je takođe imala i najviše objava, dok je sa samo 5 objava u martu na drugom mestu bio Baka Prase.
Na samom vrhu po engagementu na pojedinačnim Instagram postovima nalazi se popularni jutjuber Baka Prase koji drži prva 4 mesta, dok je peto mesto zauzeo jutjuber Janko. U poslednje vreme, popularnost jutjubera prešla je i na Instagram, gde su za relativno kratko vreme uspeli da i na toj mreži postanu najpraćeniji u Srbiji.
Top 5 Instagram foto postova po ostvarenom engagementu:
Posmatrajući video sadržaj, nije neočekivano da jutjuberi i ovde dominiraju. U martu, najveći engaegment imali su jutjuberi i fashion blogeri koji podjednako koriste obe mreže.
Top lista video postova na instagramu po engagementu je dosta neizvesnija od običnih postova. Ovde pored Bake Praseta koji drži prvo mesto sa videom u kojem Novak Đoković imitira njegov potez (dab) „reši“ ima nekoliko influensera iz fashion industrije kao što su Dunja Jovanović i Dušan Petrović.
Top 5 instagram video postova po ostvarenom engagementu:
Kada su Jutjub influenseri u pitanju, Baka Prase i dalje drži vrh liste u broju ostvarenih video pregleda. Njegova pesma „KORONA“, u kojoj na komičan način predstavlja situaciju, ima preko 5 miliona pregleda i tako drži prvo mesto na srpskoj trending listi. Pri vrhu po pregledima je i popularni jutjuber Choda koji snima vlogove iz svoje sobe za vreme pandemije. Prisutni su i kanali Stuberi, Muđa i True or False experiments, srpski kanal koji snima eksperimente na engleskom.
Sa druge strane rast je napravio i Arija Kids Channel, koji postavlja videe za bebe i mlađu decu. Njihov rast je primetan iz razloga što mnogi roditelji tokom trajanja vanrednog stanja koriste kanal kako bi animirali decu u kućnim uslovima tokom zabrane kretanja.
Top 5 influenser Jutjub videa po ostvarenom broju pregleda:
Na svet Instagram influensera korona nije mnogo uticala. Oni imaju unapred ugovorene promocije i dovoljno slika koje mogu objavljivati do kraja godine kako bi privlačili engagement. Sa druge strane, jutjuberi ograničavaju svoj content na snimanje od kuće, tako da je većina videa koje objavljuju ograničena na zatvoren prostor, što donekle smanjuje mogućnosti za njihovu kreativnost. Isto važi i za Instagram, gde su postovi prilagođeni temi virusa i uglavnom na šaljiv način opisuju dosadu ili važnost praćenje odrednica koje je država propisala.
Na koji način će influenseri prilagoditi sadržaj u vremenu koje dolazi zavisiće dosta i od progresa pandemije. Ukoliko zabrane kretanja budu pojačane, i oni će morati da nađu način da dodatno budu zanimljivi svojoj publici iako su zatvoreni u svojim kućama, što će ih sprečiti da rade kolaboracije ili da koriste gradske lokacije kako bi snimali vlogove u eksterijeru. Da li će i kako ovo uticati na njihovu saradnju sa kompanijama i brednovima, ostaje da se vidi u narednim periodu.
*U narednim nedeljama samo na portalu Marketing mreža čitaćete kvalitetnu seriju tekstova – analiza na temu korona virusa i njegovog uticaja na advertising industriju (powered by Digital Element).
*U istraživanje su ušli nalozi koji se nalaze u okviru Digital Element baze za praćenje.
**U istraživanje nisu ušli dark postovi kao i postovi sa specifičnim (custom) targetiranjem.