SVET – Čak 92% CMO-a iz celog sveta planira zadržati ili povećati digitalne i programatske mogućnosti, navodi Dentsu Aegis Network. Prema godišnjoj CMO studiji koju sprovodi Dentsu, većina namerava održati ili povećati svoju digitalnu sposobnost. Trend je najizraženiji u sektorima energetike, tehnologije i telekomunikacija.
Digitalna transformacija: pojavljuje se jaz u performansama
U celom spektru marketinških mogućnosti, CMO-ovi su pitani šta smatraju bitnim za budući uspeh u poređenju sa njihovom trenutnom sposobnošću izvršenja. Podaci pokazuju da:
– 85% veruje da je kreativnost ključna za budući poslovni uspeh, 54% veruje da danas dobro napreduju
– 83% njih prepoznaje važnost besprekornog korisničkog iskustva i trgovine na svim kanalima, ali samo 60% veruje da dobro razvijaju ovu sposobnost
– međutim, podela je najsnažnija u upravljanju podacima i analitici, gde njih 84% prepoznaje te sposobnosti kao važne za budući uspeh, gde je samo 49% danas uvereno u te sposobnosti.
Izveštaj je takođe otkrio da 79% CMO-a veruje da moraju koristiti digitalnu tehnologiju ne samo da bi optimizovali svoje poslovanje nego i da bi ga transformirali, a 80% mora preuzeti veću odgovornost za inovacije proizvoda i usluga u sledeće dve do tri godine.
Ipak, usprkos takvim naizgled dugoročnim razmatranjima, gotovo polovina ispitanih govorila je o marketinškim strategijama koje su usmerene na kraći period – najviše 2 godine, ukazujući na kratkoročan fokus. Ova očigledna kratkovidost bila je pojačana podatkom da 64% CMO-a očekuje da će osetiti veći pritisak od svojih odbora i deoničara da osiguraju kratkoročne, dokazive povrate od uloženog ukupnog kapitala (ROI) u sledeće dve do tri godine.
Dentsu izveštaj sastavljen je u saradnji sa kompanijom Kadence International. Obuhvatilo je CMO-e iz 10 zemalja (100 iz svake zemlje): Australije, Kine, Francuske, Nemačke, Italije, Japana, Rusije, Španije, Velike Britanije i SAD-a.
Više informacija pročitajte ovde.