SVET – Najnoviji dentsu Global Ad Spend Forecasts, koji pokriva 58 tržišta širom sveta, pokazuju da će se ulaganje na oglašavanje povećati za 33,0 milijardi dolara u 2024. odnosno do 752,8 milijardi dolara. To predstavlja rast od 4,6% u odnosu na prethodnu godinu za oglašivačku industriju – puno brže od tempa zabeleženog 2023. (+2,7% u odnosu na 2022.). Međutim, inflacija cena medija i dalje ima značajan uticaj na rast, pri čemu se za globalno ulaganje u oglašavanje po stalnim cenama predviđa povećanje od samo 2,5% u 2024. u upoređenju sa potrošnjom u 2023.
Takođe, očekuje se da će digitalno oglašavanje pratiti uzlaznu putanju do 442,6 milijardi dolara u 2024., što predstavlja 58,8% globalnih investicija u oglašavanje. Predviđa se da će se usporavanje do jednocifrenog rasta prvi put primećenog 2023. (6,3%) nastaviti u 2024. (6,5%) i da će postati norma u sledećim godinama – trogodišnja kumulativna godišnja stopa rasta (CAGR) od 6,3% do 2026. godine. Ipak, očekuje se da će digital i dalje biti glavni pokretač rasta globalnog ulaganja u oglašavanje i da će privući najviše ulaganja, sa dodatnom potrošnjom od 27,1 milijardu dolara sledeće godine.
Izveštaj pokazuje da se, u 2024. značajne medijske prilike, pojavljuju za oglašivače iz velikih sportskih i političkih događaja kao što su UEFA EURO2024 i predsednički izbori u SAD-u, podstičući povećana ulaganja i na tržišnom i na međunarodnom nivou.
Ceo izveštaj može se besplatno preuzeti ovde.
Izvor: dentsu