Deca u advertisingu – post-covid19

Više nemam sumnje da je budućnost korporativnih komunikacija u društvenoj odgovornosti.

Budućnost pripada onima koji mogu brzo da se adaptiraju. Post-covid19 društvo relativizuje prozaične teme, približava nas suštini, ljudskosti i univerzalnim temama, satkanim baš od naših života.

Korporativna društvena odgovornost ne odnosi se samo na socijalna davanja, ona se podrazumevaju. Socijalna davanja bi trebalo da budu deo strategije svake ozbiljne kompanije. Nejednakosti koje postoje i ranjive grupe stanovništa su obavezan fokus kompanija. O tome ne sme više biti debate, osim u smislu koliko možemo još više da pomognemo.

Korporativna društvena odgovornost je više od davanja – ona je promišljanje o društvu i uticanje na njegovu dobrobit. Profit je neizostavni deo poslovanja, ali profit od koga svih imaju koristi, jeste novi cilj kojem treba težiti.

Svako može pomoći na svoj način. Tamo gde se susreću ljudi i kompanije, tamo je rudnik tema za bolje društvo. Ljudi čine kompaniju, ljudi sarađuju sa kompanijom, ljudi su konzumenti kompanije. Svi ljudi imaju svoje teme, koje se dotiču sa temom kompanije. Tu leži ogroman prostor, neiscrpan i neistražen za kreiranje novih strategija.

O tome sam već pisala. Kako kompanije mogu dugoročno doprineti društvu – tako što će brinuti o najvrednijim resursima koje imamo. To je prvenstveno naše prirodno i socijalno okruženje i to su ljudi. A najmlađe generacije su oni ljudi koji će budućnost živeti.

Ne delim pesimizam, naprotiv. Nikada pre nisam bila sigurnija u to da su deca najvažniji društveno odgovoran projekat. Ako želimo da stvorimo društvo koje će biti otporno na buduće krize, upravo treba da se okrenemo odgoju koji će stvoriti rezilijentu decu. Samo tako ćemo stvoriti rezilijentno društvo.

Kompanije su se odgovorno ponele tokom trajanja vanrednog stanja. Smatram da dobar CSR treba da se čuje. Ne mislim da je neetično o tome ćutati. Naprotiv. To je inspiracija drugima, i podstrek društvu.

Zato ću ovom prilikom javno aplaudirati kompanijama koje su odgovorile na poziv i učestvovale u akcijama Marketing mreže #WakeUpCall. Cilj akcije je bio iniciranje dijaloga na temu opstanka struke i proaktivno delovanje svih učesnika na tržištu marketinških komunikacija radi što bržeg oporavka nakon krize. To je dugoročni CSR. A konkretno davanje je bilo usmereno na pomoć najugroženijoj grupi stanovništva.

U okviru ove akcije, uz nesebičnu podršku kompanija-partnera obezbeđeni su prehrambeni paketi za samohrane roditelje, porodice bez osnovnih primanja, decu bez roditeljskog staranja i beskućnike. Donatori akcije su kompanije MARS, IMLEK, MARBO, KNJAZ MILOŠ, JAFFA CRVENKA, DELTA HOLDING, MLEKARA ŠABAC, MIONI, NECTAR, DELHAIZE SRBIJA. Bravo.

Bilo ih je još. Do svih nas je stigao glas o Fondaciji Novaka Đokovića i nesebičnoj donaciji. Čuli smo o Hemofarm Fondaciji, o kompanijama Telenor, Nordeus, Unilever, JTI, Coca-Cola HBC Srbija, i tu nije kraj.

Kompanije su pomagale, ali su i prilagodile komunikaciju. Ne samo zbog zaposlenih, već zbog svih nas. Kompanije koje su se prilagodile zavredele su jedno novo poverenje. Bambi i Nectar su primeri. U danima velike neizvesnosti, razumevanje i deljenje svakodnevnog života i svih briga i strahova, bilo je neophodno da biste bili relevantni. Samo iskreni glasovi koje smo čuli, preživeće test vremena. Pružajući razumevanje, odgovarajući na potrebe potrošača i pokazujući zrelost i smirenost, brendovi su neretko bili izvor informacija i pozitivne energije.

Želim naposletku da pomenem i one za koje znamo da će biti uz decu – UNICEF je osmislio sjajnu akciju #kutakzaigru i obezbedio nam puno kvalitetnih materijala kako da pristupimo komunikaciji sa decom vezano za covid-19.

Ideje za budućnost? Kompanije imaju priliku da uvrste u svoje strategije komunikacije nova razmišljanja, a to su proizvodnja kvalitetnih edukativnih sadržaja, podrška online platformama za edukaciju, podška kvalitetnim programima edukcaije obrazovnog osoblja i razvoj kompetencija koje mogu odgovoriti kriznim situacijama, kakvih sada znamo može biti još.

Kako smo mi radili naš CSR? Onako kako smo mogli najviše da pomognemo – obraćajući se roditeljima sa idejom da preokrenu situaciju boravka kod kuće u pozitivno iskustvo, upoznaju se bolje sa svojom decom i primene Montesori pedagogiju za koju možda inače nisu imali vremena. Podrška mamama je podrška ženama jer je veliki deo tereta vanrednog stanja upravo bio na njima. A time smo pomogli deci koja su indirektne žrtve pandemije.

Misija Inicijative Žute Patalone jeste skretanje pažnju javnosti na teme od značaja za decu. U trenutnoj situaciji pandemije koja je još uvek na snazi i nove neizvesnosti koja je globalni fenomen, Inicijativa naglašava i svoju misiju CSR Koncept Inkubatora. Kreiranjem koncepata društvene odgovornosti stvaramo poligon koji je odgovor na post-covid 19 društvo.

Kako da odgajamo decu koja će biti uspešna u svom vremenu, ako ne znamo kako će to vreme izgledati? Tako što ćemo ih odgajati da misle svojom glavom.
Reči Marije Montesori, čiji pedagogiju promovišemo, odzvanjaju mi u ušima svakoga dana – aktulene su danas više nego ikada, iako napisane pre 100 godina!

«Postaćemo tada svedoci razvoja ljudske duše. Videćemo kako se rađa Novi Čovek koji više neće biti žrtva događaja i koji će, zahvaljujući jasnoći svoje vizije, biti kadar da usmerava i oblikuje budućnost ljudi.»

Autor teksta: Tijana Adamov Ignjatović, osnivač CSR Koncept Inkubatora Žute Patalone

*Ovaj tekst je nastavak serijala o deci u advertajzingu. U aktuelnoj situaciji fokusiramo se na to šta advertising može da uradi za decu. Serijal je pisan specijalno za Marketing mrežu.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari