Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Da li smo zaista spremni za mobilni marketing?

Sve češće slušate o ”mobile first” pristupu? Vaša banka vam na dnevnoj bazi nudi neku mobilnu aplikaciju – za mobilno ili beskontaktno plaćanje, za izbegavanje čekanja u redu, za plaćanje računa putem skeniranih kodova… Igrice koje igrate na mobinom telefonu zatrpane su raznim oglasima? Svi oko vas čekiraju se na lokacije? Oglasi u novinama redovno su potpisani QR kodom koji vas vodi na web-stranicu vezanu za oglas?
Mobilni marketing nije trend koji dolazi, već je tu! Mobilni marketing svakako je novi veliki korak u evoluciji digitalnog oglašavanja. Kako bi uistinu iskoristili ono najbolje što vam mobilni marketing nudi, pročitajte ove savete i saznajte u kojoj ste meri spremni postati mobilni.

Malo statistike za zagrevanje
Više od 800 hiljada Hrvata internetu pristupa putem mobilnog uređaja. U pocentima je to 21% i na nivou je zapadnoevropskih zemalja. No za razliku od korisnika iz zapadnoevropskih zemalja koji nedeljno provode 9,4 sati online na telefonu, Hrvati provode više, konkretno 10,6 sati nedeljno. To nije ni čudno s obzirom na to da prednjače i u ukupno provedenom vremenu na internetu – prosečno su online 15,1 sati, dok zapadnoevropljani online provode 14,8 sati nedeljno.

Analitika pre svega
Koliko od spomenutih 20% mobilnih korisnika posećuje vašu web-stranicu? Više ili manje od proseka? Koliko su kvalitetne te posete? Šta je na vašoj stranici najzanimljivije mobilnim korisnicima? Tačne brojke, kao odgovori na ova pitanja, biće prvi korak u vašem mobilnom marketingu. Sve ove podatke možete lako i brzo dobiti s pomoću alata Google Analytics, besplatnog standarda za praćenje ponašanja korisnika na vašoj web-stranici.
Prvo utvrdite koliko poseta na vašu web-stranicu dolazi s mobilnih uređaja. To će vam dati ideju koliko su vam ti posetioci važni. No svakako bi vam trebali postati važni jer, premda je njihov udeo sada malen, uskoro očekujte značajan porast. Kvalitet poseta s mobilnih uređaja utvrdite kao i za posete putem klasičnog desktop pristupa – upoređivanjem podataka o trajanju poseta s mobilnih uređaja i bounce rateu. Uporedite te podatke s opštim prosekom čitave stranice i dobićete kvalitativan uvid o svojim mobilnim posetiocima.

Responsive web
Responsive web dizajn još je jedna stvar o kojoj ćete sve češće slušati kada se govori o mobilnom marketingu. Responsive dizajn označava pristup u kojem se dizajn automatski prilagođava veličini zaslona. Bilo da se radi o desktop, laptop, tablet ili mobilnim uređajima, jedan dizajn prilagodiće se svakom od njih, bez gubitka pojedinih funkcionalnosti web-stranice. Premda ideja jednog dizajna koji se prilagođava nizu uređaja i eliminiše potrebu za razvojem posebnih web-stanica zvuči praktično, ovaj pristup nije univerzalno ispravan za sve web-stranice.

Mobilni web
Web-stranice koje imaju mnogo sadržaja, veliku navigaciju i duboku strukturu često će više profitirati koristeći posebne web-stranice za mobilne uređaje, nego koristeći responsive dizajn. Mobilna web-stranica je pojednostavljena, ne sadrži sve opcije i funkcionalnosti originalne web-stranice i prikazuje se isključivo na mobilnim uređajima. Neretko se mobilne web-stranice u potpunosti razlikuju od svojih desktop originala te imaju potpuno drukčiju navigaciju i strukturu. Mobilne web-stranice idealne su kada pratite i vrlo dobro poznajete ponašanje svojih posetioca, pa im u skladu sa tim pružate samo ono što im je najrelevantnije i što najviše koriste, na primer umesto čitavog websitea, mobilna verzija nudi vesti, kontakt i posebne ponude.

Mobilne aplikacije
Rastom popularnosti i korištenja pametnih telefona i mobilne su aplikacije postale neizostavan deo komunikacije i marketinga. Prema nekim procenama, postoji više od 1,5 milijardi mobilnih aplikacija koje korisnici godišnje preuzmu više od 70 milijardi puta! Uz sve ove milijarde, lako je shvatiti zašto su mobilne aplikacije važne za mobilni marketing. Aplikacije mogu biti igrice, aplikacije web shopova, tzv. utility i productivity aplikacije te još niz drugih opcija. To je važno jer svaki tip aplikacije svojom namenom i temom doseže određeni segment korisnika. Ne govorimo samo o sociodemografskoj segmentaciji već o psihografskoj segmentaciji, odnosno zajedničkom interesu korisnika aplikacije.
Aplikacije postaju sve specijalizovanije pa se samim time povećava i mogućnost dosezanja manjih ciljnih grupa, ali s profilisanim interesima ili ponašanjima. Možda je najbolji primer takvog nišnog pristupa Facebook koji pojedine funkcionalnosti razdvaja u posebne aplikacije, pa tako postoje aplikacije Facebook, Messenger i Pages. Razmislite koju nišu možete popuniti i kreirajte mobilnu aplikaciju u skladu sa tim. Funkcionalnost aplikacije privući će željene korisnike, a vama pružiti priliku da im se direktno obratite putem push-notifikacija ili pak preuzimanje aplikacije putem in-app kupovine ili oglasa.

Ceo tekst na temu mobilnog marketinga pročitajte na sajtu agencija Jasno & Glasno.

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!