Da li prodajete preko društvenih mreža i zašto ne?

Digitalni marketing sav dinamičan, živ nam bio, konstantno postavlja nove standarde i izazove. Puno stvari se dešava, promene su svakodnevne. To je ono što nas vozi, zbog čega i volimo ovaj posao. Loži nas, diže adrenalin, a ostvarivanje ciljeva klijenata nas usrećuje.

Ne znam da li znate, ali najviše promena u marketingu se trenutno dešava u oglašavanju. Da, oglašavanje, advertajzing, promocija, bustovanje… Ovo je ona tipična situacija u odnosu klijent – agencija koju sa strane klijenta opisuje monolog: Lako ćemo! Turi par evrića na bustić, target Srbija 18+, biće malo riča, neke interakcije i milina.
Šta? Pa to može i komšijin mali!

Ne treba nam posebna osoba ili sektor za to, ili, ne daj bože da nam to agencija uradi, još i uzme proviziju za to. Sram ih bilo!

Dok sa agencijske strane to često izgleda ovako: Dajte nam odobren mesečni plan objava da mi to sve zakažemo na promociju za ceo mesec. Kakav vikend ili veče, tad ne radimo…

Kada ova dva pola iste priče spojimo kao rezultat imamo – ništa! Sem potrošenog budžeta. Ništa se neće desiti, cilj neće biti ispunjen. Prodaja se neće desiti. Imamo osobe frustrirane rezultatima kampanje i kreću, ljudima na ovim prostorima svojstvene, teorije zavere kako Fejsbuk krade pare od korisnika, kako su lajkovi i klikovi lažni i sve u krug.

Da li je Fejsbuk oglašavanje kakvo se mahom radi danas bacanje para?

Da bi došli do odgovora treba da se zapitamo šta je performance marketing. Znamo, o tome se baš puno priča u poslednje vreme. Tako je, puno se priča, ali se slabo praktikuje. Manje-više to vam je kao tinejdžerski seks, svi smo u tim godinama o njemu pričali a malo ga je ko zaista imao. Slično je u advertajzingu, pričaju ti neki kako je to novi Sveti gral i bogzna šta još u krugovima marketara dok je vrlo upitno koliko se i sa kakvim efektima sprovodi u praksi.

Pošto sam, nadam se, ovu dilemu razrešio, hajde da se pozabavimo istorijom, sadašnjošću i budućnošću ovog segmenta marketinga. Valjalo bi kad već nešto prodamo klijentu, da to i sprovedemo u delo. Da ne ostanemo vazda pod famoznim stereotipom “prodavci magle”.

Kao što već rekoh, advertajzerska platforma društvenih mreža se konstantno usavršava i mašina (da ne kažem algoritam) gleda šta radimo, pratimo, lajkujemo, delimo, prati nas u stopu… Mašina uči o nama konstantno i te informacije prodaje oglašivačima. Kažu da posle određenog broja naših objava na mrežama ona nauči o nama sve što mi znamo o sebi, a onda vrlo brzo zna o nama i ono što mi sami ne znamo. Čak se ide do toga da će u skoroj budućnosti sa preko 90% tačnosti izbacivati predikcije šta će nam se desiti u budućnosti. Prilično spooky, rekli bi mnogi.

Sve je to pokriveno odličnim platformama za plasiranje sadržaja tipa Fejsbuk i Instagram shopovi, kolekcije, katalozi, karuselovi ili kanvasi. Neke od platformi istina, još nisu dostupne za naše tržište, ali iz prve ruke kao partnerska agencija Fejsbuka, imamo informaciju da dolaze vrlo brzo. Prodajni levak, remarketing, dinamički remarketing, konverzije dolaze do izražaja i stvaraju savršenu celinu kreiranja sadržaja i valjanog plasiranja sadržaja relevantnoj ciljnoj grupi, opet segmentiranoj po različitim ukrštanjima interesovanja i ponašanja na mrežama.

Okeej… dolazimo do suštine. Mi želimo da okrenemo mašinu i sve ove alate u našu korist. Da ona radi za nas! Pa kako?!

Fejsbuk kaže da postavljanje reklama sa ciljem da se ostvari klik na sajt ili interakcija sa korisnicima mreže postaju potpuno bacanje para! Zašto? Zato što u tom slučaju algoritam gleda profile za koje je velika verovatnoća da će kliknuti na oglas ili lajkovati objavu. Apsolutno je nebitno šta se desilo pre ili će se desiti posle.

Pogledajte ovaj video da bi vam možda bilo jasnije kako radi algoritam:

A kako da ne bacamo pare?
Znaći, kreće igrica gde je glavni cilj, “biznis gol” klijenta. Kreiraju se reklame kojima je cilj određena konverzija, prodaja i nju mi sami postavljamo na sajt i vezujemo za ads menadžere. Mašina uči na našoj konkretnoj konverziji, poboljšava performans kampanje podacima od konkretnih kupaca, direktno utiče na zaradu i ROI. Uopa!

Marketinške agencije (bi trebale da) potpuno menjaju svoj fokus i opis delatnosti. Moramo da idemo, i neki to činimo, ka prodaji, ka konkretnim rezultatima naših kampanja. Ovo nije nimalo jednostavno, traži fokus, ekspertizu i iskustvo. Traži merenje, analitičnost, posvećenost detaljima. To nije onaj komšijin mali.

Ko zapliva u ove vode, opet vođen kvalitetnom agencijom ili timom sa fokusom na performans, moći će i da prodaje na društvenim mrežama. Hajmo onda korak unazad, da razmislimo o našem krajnjem cilju i podgrupama ciljeva koji su na putu do njega. Ovi indikatori nisu vezani za Fejsbuk metrike. One su nam bitne samo kao parametar u početnim delovima prodajnog levka. Ključne indikatore koji se vezuju za ciljeve postavljamo dole, do samog dna levka koji mora sadržati biznis cilj.

Izuzetno bitno je napomenuti da je Fejsbuk ušao na domaće tržište, da postoji mogućnost podizanja nivoa usluge koja obuhvata posebnu podršku i “onboarding” proces sa njihove strane. Takođe, dobili smo i mogućnost edukacije i pomoći pri kreiranju kampanja od samog Fejsbuka, što je do sad bila misaona imenica za naš region. Istina, ovo važi samo za agencije partnere. Zato obratite pažnju pri odabiru agencije ili osoba za oglašavanje da li mogu da vam omoguće tu uslugu i šta sve ta usluga obuhvata.

Autor teksta:
Aleksandar Radukin, Co-Founder & Digital Performance Manager, Homepage.Creative.Digital


Oceni tekst

3,31 od 5
Loading...

Komentari