Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Da li mediji u Srbiji ravnopravni?

Medijska koalicija – NUNS, UNS, ANEM, NDNV i Lokal pres – protestuje zbog odluke Vlade Srbije da Novinskoj agenciji Tanjug dodeli beskamatni kredit za izveštavanje o predizbornoj kampanji. Time su prekršena osnovna pravila tržišne konkurencije budući da u Srbiji postoje još dve novinske agencije koje posluju na tržištu i kojima ovakvi krediti nisu dostupni, navodi se u zajedničkom saopštenju.
Kredit iznosi 17,5 miliona dinara, a za rad Tanjuga u prošloj godini iz budžeta je izdvojeno više od 216 miliona dinara. Reč je o velikoj svoti novca kojom država sistematski narušava ravnopravnost učesnika na medijskom tržištu. Dodeljivanje beskamatnih kredita iz budžeta Srbije agenciji koja je u državnom vlasništvu otvara put za još veći upliv države na uređivačku politiku, što je u potpunoj suprotnosti sa načelima Medijske strategije, dokumenta koji je Vlada Srbije usvojila prošle godine. Time se nastavlja sistematsko gušenje medija koji nisu u vlasništvu države, sa ciljem da se u medijskoj sferi uspostavi monopol.
Vlada na ovaj način drastično krši obećanja data medijskim udruženjima i asocijacijama da će krenuti u istinsku reformu medijskog sektora. Medijska koalicija izražava duboku zabrinutost zbog toga što vladajući krugovi pri usvajanju strateških dokumenata govore jedno, a u praksi sistematski miniraju politiku za koju su se opredelili. O tome ćemo obavestiti i međunarodne organizacije i institucije, uključujući i Evropsku uniju, koja takođe insistira na reformi medijskog sektora. Činjenica da će novac od beskamatnog kredita biti upotrebljen za izveštavanje o predizbornoj kampanji ni na koji način ne otklanja sumnje u mogućnost uticaja na uređivačku politiku. Naprotiv, otvara se prostor da država, odnosno stranke koje čine vladajući blok, utiču na tok predizborne kampanje koristeći novac iz budžeta, odnosno novac koji uplaćuju svi građani Srbije.
Isti stav Medijska koalicija ima i ukoliko kredit nije namenjen za praćenja same kampanje nego za finansirenje posebnih događaja, poput takozvane Izborne noći. Izborna noć je godinama organizovana u Medija centru, pa je neprimereno da država, novcem poreskih obveznika, “preseljava” taj događaj u agenciju u svom vlasništvu.

Izvor: Medija centar Beograd

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!