Da li je sve digitalno u digitalu?

Digital je svuda oko nas, a digital je i reč koja je svuda oko nas. Ali šta konkretno znači digital i zašto je bitan za kompanije i sve vas koji imate sopstvene biznise?

Digital je pre svega tehnologija. Tehnologija koja napreduje nezamislivom brzinom i menja svet oko nas na način koji pre dvadesetak godina nismo mogli ni da zamislimo. Uticaj koji digital ima na nas svakodnevni život je ogroman. Ko može da zamisli svoj dan bez mobilnog telefona, digitalne televizije ili čitanja vesti online? Količina sadržaja koji se na dnevnoj bazi plasira kroz digitalne medije je neverovatan. Trenutno postoji preko 1,9 milijardi web sajtova. Preko 4 milijarde ljudi globalno koristi internet, ove godine internet protok iznosi neverovatnih 1.361.563.256.130 GB…

Ovolika količina sadržaja je dovela i do proporcionalne velike količine oglasa koji se plasiraju kroz digitalne kanale. Procenjuje se da prosečan internet korisnik u toku dana dođe u dodir sa preko 4.000 oglasa. Jasno vam je da se svaki oglašivač suočava sa ogromnom konkurencijom. U trenutnoj situaciji, konkurencija su vam svi koji se oglašavaju, a ne samo direktni konkurenti iz vaše kategorije.

Šta mozete da uradite kako bi vasi oglasi bili vidljivi onim ljudima koji su potencijalni korisnici vašeg proizvoda ili usluge?

Kao prvo, potrebno je da identifikujete ko su ti ljudi. I to što je preciznije moguće: koliko imaju godina, gde žive, šta ih interesuje, koje sajtove posećuju, stranice kojih brendova lajkuju, da li i šta kupuju ili naručuju online itd. Ideja je da pokušate da dobijete što je moguće više informacija o njihovim potrebama, navikama i ponašanju. Da pokušate da u svojoj glavi stvorite portret svog potrošača.

Zašto je ovo bitno?
Zato što u tom slučaju tačno znate kako da mu se obratite i šta on želi da čuje od vas. Kada prodajete svoj proizvod u klasičnoj prodavnici, uvek je lakše da ga ponudite stalnoj mušteriji, pošto tačno znate šta je kupovao pre toga, šta ga interesuje i koliko okvirno ima novca. Potpuno ista stvar je i u digital kampanjama. Stoga je neophodno da pravilno identifikujete svoju ciljnu grupu.

Jednako je bitno i šta ćete im reći. Ne možete na isti način pričati sa profesorom filozofije koji je pred penzijom i sa tinejdžerom koji je pred maturom.

Suštinski, kao oglašivač, poruka koju im šaljete je ista, ali je način na koji je šaljete drastično drugačiji. Kada ste već u prvom koraku zamislili svog potrošača, pokušajte da se stavite u njegovu kožu i da svoje oglasne poruke doživite kao njihov primalac. Iako zvuči jednostavno, ovo je zapravo veoma komplikovano, pošto zahteva da se „odvojite“ od svog brenda i da ga pogledate sa druge strane, kroz oči nekoga ko ne zna ništa o svemu što stoji iza vašeg brenda, a o čemu se vi brinete svaki dan. Stoga, pokušajte da prilagodite ton i sadržaj vaše oglasne poruke tako da bude najrazumljiviji za onoga kome se obraćate.

Pored same poruke, morate imati na umu da se borite sa ogromnom konkurencijom u svakom trenutu. Najvažnija valuta u današnjem svetu oglašavanja je pažnja. A pažnju potrošača možete osvojiti samo ukoliko ste vidljiviji od ostalih. Kako to postići?

Postoji nekoliko pravila kojih bi trebalo da se pridržavate pri kreiranju online oglasa, pogotovo banera. Svaki baner bi trebalo da ima tri osnovna elementa: logo, ponudu vrednosti i poziv na akciju. Logo može biti logo brenda ili logo kompanije, ali mora biti jasno istaknut i dovoljno vidljiv. Ponuda vrednosti je ono što je srž naše ponude: proizvod, usluga, popust, akcija. Ponuda vrednosti mora biti dominantna u oglasu i jasna na prvi pogled. Poziv na akciju je element koji digitalno oglašavanje razdvaja od svih ostalih medija. Pored prikaza, cilj banera je i klik. Svaki klik na baner korisnika vodi na odredišnu stranicu, gde dobijamo šansu da mu prikažemo više detalja o samoj ponudi: video, galeriju, testove, formu za naručivanje… Poziv na akciju mora biti jasno diferenciran u odnosu na ostatak banera u smislu veličine, pozicije, boje i fonta.

Pored navedena tri ključna elementa online oglasa, uvek moramo voditi računa o okruženju gde se oglas prikazuje, tako da ga moramo prilagoditi tako da ima okvir, da se bojom izdvaja iz okolnog sadržaja, a bilo bi idealno da baner nekom diskretnom animacijom skreće pažnju na sebe.

Piše: Igor Černiševski, Digital Group Account Manager u Direct Media


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari