Prisustvo na digitalnim kanalima danas je obavezno i gotovo je nemoguće pronaći brend ili kompaniju koja nema svoj digitalni pečat.
Svi imaju isti cilj, da budu što uspešniji na digitalnim kanalima, da imaju što veći broj pratilaca i da ostvare što veći engagement, ali zbog ogromne konkurencije i mnogobrojnih profila na digitalnim mrežama, postavlja se pitanje – kako se izdvojiti, kako biti unikatat i kako privući pažnju publike?
Tradicionalna praksa oslanjanja na osećaj ili aktuelne marketinške studije česta je pojava na tržištu Srbije u sektorima odgovornim za brend komunikacije i customer care i na ovaj način mnogi pokušavaju da dođu do unapređenja i uspeha. Digitalne kampanje planiramo i evaluiramo na osnovu ograničenih podataka lako dostupnih većini populacije i vodeći se tim podacima, često možemo doći do zaključaka koji nas mogu staviti u nepoželjnu situaciju.
Često pratimo trendove zasnovane na površnim metrikama koje nas odvode u ćorsokak. Trčimo u mestu misleći da idemo nekuda, umesto da zakoračimo napred i krenemo pravim putem osluškivanja neupakovanog mišljenja javnog mnjenja o našem brendu.
Pitanje glasi – kako ovaj pristup promeniti?
Odgovor leži u digitalnoj analitici, odnosno prikupljanju velikog broja informacija koje nam mogu dati uvide u različite metrike vezane za digitalnu analitiku. Pomoću dubinske analize podataka, možemo dobiti uvid u to šta publika voli, na šta najviše reaguje i na koji način reaguje, a takođe možemo dobiti uvid u čitave industrije i tačno videti koji su to pravci i trendovi kojima se većina bavi.
Ali, šta raditi sa prikupljenim podacima? Šta dalje, kada otkrijemo kakve su reakcije publike, kakve objave su najuspešnije i koji su najpopularniji trendovi? Kako pomoću tih informacija unaprediti svoj digitalni pravac?
Jedan tim entuzijasta vođenih idejom racionalizacije hektičnog digitala okupio se u agenciji Digital Element u Beogradu. Napredni svetski alati koji prevazilaze tradicionalni kliping i nezaobilazni upliv ljudskog faktora u preciznom tumačenju podataka pomažu klijentima Digital Element-a da dubinski analiziraju sadržaj na digitalnim kanalima komunikacije i da svoju brend i customer care komunikaciju usmere u pravcu pozitivnog sentimenta.
Digital Element je upravo ono na šta su mnogi čekali – pomoć koja nije tu da samo da suve metrike i brojeve, već da ih sabere, analizira i da iz velikog broja podataka izvuče zaključke koji su u najboljem interesu njihovih klijenata.
Srbija definitivno jeste spremna za digitalnu analitiku, jer je ona sledeći korak u digitalnoj evoluciji koja se jako brzo razvija, a Digital Element je agencija koja je tu da vam pokaže koliku prašinu dižete u digitalnom svetu.
Autor teksta: Digital Element