SVET – Dok su trgovci već dugo u dilemi da li na društvenim mrežama vode adekvatne kampanje, glavni igrači nemaju nameru da se povuku sa Facebooka, Twittera i Instagrama. Međutim, nova studija može da promeni mišljenja.
Od januara do marta, e-trgovina Custora objavila je podatke o prodaji od oko 100 milijardi dolara i 500 miliona kupaca i utvrdila da samo 1,5% transakcija je došla putem društvenih mreža. U okviru tog malog procenta Facebook dominira sa 81 odsto, Pinterest sa 10,8 odsto i Instagram, YouTube i Twitter zajedno sa 5,2 odsto. Čak i dodavanje “buy” dugmeta u osnovi ništa nije promenilo na društvenim mrežama, navodi Claude de Jocas, vodeći analitičar u digitalnoj istraživačkoj firmi L2.
Za razliku od toga, digitalne taktike poput pretraživanja, mejlova i affiliate marketinga dominiraju sa 70 odsto, a još 20 odsto od prodaje su jednostavni impulsi za kupovinu gde marketing nema nikakvog uticaja.
Michael Scheiner iz Abercrombie & Fitch kaže da marketinške i komunikacijske agencije nisu zabrinute zbog toga, nego da društvene mreže više koriste zbog informacija od korisnika u vezi sa brendom.
Sa dolaskom algoritma na Instagram i Twitter, situacija će se promeniti i na ovim društvenim mrežama. U slučaju Instagrama, Mark Aikman, generalni direktor marketinških usluga u Mercedes-Benz, navodi da postovi umeju da privuku desetine hiljada lajkova i šerova u roku od nekoliko sati, u odnosu na npr. Facebook poruke. “Važno je da napravite originalan sadržaj, fotografije i video snimke, nemojte da ih reciklirate“, naveo je on.
Ceo tekst pročitajte na AdWeek portalu.