today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Čudesni svet YouTube-a!

Subota popodne, prilazim Sava centru. Pored mene protrčavaju dečaci sa kartama u rukama, trče ka ulazu. Stižem do ulaza i vidim neke roditelje koji svojoj deci daju poslednje savete i uputstva za ponašanje na jednom ovako velikom događaju: „Evo ovde ti je voda, držite se zajedno da se ne izgubite, a ja ću biti ovde za četiri sata“. Na samom ulazu gospodin koji cepa karte začuđeno me gleda – ne vodim nikakvo dete, a po uzrastu odstupam od ostatka publike. Smeši mi se i kaže „Srećno, gore je haos!“.

Penjem se uz stepenice i prvobitno nejasna izjava gospodina koji cepa karte počinje da dobija smisao: žamor dolazi sa svih strana, gomila dece trči po stepeništu, glasna muzika dopire iz foajea, dok se iz velike sale čuje vrištanje. Publiku uglavnom čine deca uzrasta između 7 i 13 godina i veliki broj njih je tu sa roditeljima. Ima više dečaka nego devojčica.

U prepunoj velikoj sali u toku je nastup jednog od mnogobrojnih srpskih Jutjubera koji su se udružili i organizovali prvi festival ovog tipa u Srbiji. Pored glavne bine tu je i kutak za gejmere, a na „Fanta music stage“ bini smenjuju se bendovi alternativnog zvuka. Pored ovih sadržaja, koji su dostupni svima koji imaju „običnu“ ulaznicu, postoji i zona kojoj je moguće pristupiti samo sa VIP kartom, koja je koštala 2000 dinara. Sve VIP ulaznice brzo su rasporodate, a one omogućavaju pristup Q&A delu gde posetioci postavljaju pitanja Jutjuberima, kao i zoni koja je namenjena neformalnim susretima publike i Jutjubera koja najčešće služi za slikanje selfija sa njima.

Dobra organizacija manifestacije „Balkan Tube Fest“, uz dobru online promociju (pregledan sajt, Facebook i Twitter stranica, Jutjub kanal…) ukazuje na jednu sposobnu mladu generaciju, koja je prepoznala potencijal koji pružaju Jutjub i društvene mreže i okupila čitavu armiju fanova. Postavlja se pitanje šta je to što je privuklo 5000 dece i mladih u Sava Centar? Populacija Jutjubera koji su učestvovali na festivalu vrlo je heterogena, među njima možemo sresti Jutjubere oba pola i različitog uzrasta – od osnovne škole, do ranih tridesetih kao i različite teme koje pokrivaju – od šminkanja i modnih saveta, do gejminga, komičnih skečeva i sporta. Ipak, svi oni od strane publike percipirani su kao velike zvezde, objekti obožavanja i za svima njima fanovi trče, traže autograme i žele da se fotografišu.

Ukoliko odgovor potražimo u komentarima ispod video klipova na Jutjubu, možemo da vidimo da publika pripisuje uspeh trudu, zalaganju i upornosti Jutjubera. Komentari ukazuju na to da mladi veruju da su Jutjuberi koji su poznati zasluženo to postali, što implicira da ako i oni budu vredno i uprorno radili, tj. pravili video klipove i promovisali ih, i oni će postati poznati. Čini se da postoji uverenje o tome da je to “proveren recept” i da je ključ u tome što je ta vrsta popularnosti, uz sve benefite koje nosi, svima dostupna.

Zvezde Jutjuba uživaju u popularnosti, rade nešto zabavno i kreativno, uživaju u tome, imaju potpunu slobodu da izraze sebe i jasno iskažu svoje stavove i uverenja, a usput mogu još i da zarade. Oni su bliski svojoj ciljnoj grupi – to su mladi iz njihovog okruženja, oni žive u istim uslovima, oni se zabavljaju na isti način, oni imaju iste strasti, interesovanja i iste probleme kao i njihova publika. Oni su autentični i neisfolirani, u “nemontiranim” situacijama njihovi fanovi otkrivaju njihove dobre strane kao i njihove nesavršenosti – kada ujutru raščupani ustanu iz kreveta, kada se iskreno nerviraju dok gube u igrici, kada pričaju o stvarima koje ih muče. Oni su im dostupni – odgovaraju na njihove poruke ili komentare, sastaju se sa njima, puštaju ih da budu deo njihovih video klipova, deo njihovog sveta. Najzad, što je najbolje od svega – svaki od tih fanova ima šansu da jednog dana postane Jutjub zvezda!

Ma kakav stav mi imali o svemu ovome, fenomen “Jutjub zvezda” je postao trend koji (u okviru ograničene uzrasne grupe) itekako živi. Možemo diskutovati da li je to dobro ili ne i kakav uticaj ima na mlade, možemo polemisati o vrsti sadržaja koji se na ovaj način plasira, možemo kritikovati ili podržavati, ali jedno je ipak činjenica – ti mladi ljudi su pronašli formulu koja ih je dovela do uspeha. Pa možda onda ponešto možemo i naučiti od njih!

Tekst napisale: Andrea Kočiš i Željka Mićić, McCann Truth Central, Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!