today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

COVID-19: Prve reakcije u konzumaciji medija i komunikaciji brendova u Srbiji

U vremenu neizvesnosti po mnogim pitanjima, neke stvari ipak ostaju izvesne, a to je da DM tim, i radeći od kuće, pažljivo prati uticaj svih dešavanja na poslovanje naših partnera.

Krenimo od druge neminovnosti. Činjenica je da će izbijanje korona virusa i njegovo dalje širenje imati odredjeni uticaj na nivo medijskih investicija, ali ne sumnjamo da će istovremeno doneti novi, verujemo i bolji pogled na oglašavanje i komunikaciju brendova. Usled promene potrošačkih navika, trenutne nestabilne globalne i lokalne ekonomije, (ne)mogućnosti uvoza i izvoza, raspoloživost internih zaliha sirovina i proizvoda itd. i sama prognoza na ostatak 2020. godine u ovom trenutku nije potpuno jasna, ali i pored toga, naš tim može da izadje sa trenutnim presekom stanja oglašavanja i preporukama o daljoj komunikaciji brendova.

Šta se dešava sa kampanjama?
Trenutno većina oglašivača još uvek procenjuje svoje resurse i prilagodjava se novoj situaciji, ali za sada se može primetiti jako mali nivo storniranja i pomeranja kampanja, koje su pre svega rezultat trenutne promene u zalihama proizvoda, otkazivanja sportskih i kulturnih dogadjaja…Ono što je izvesno je da će kod određenih kategorija poput ugositeljstva i celokupnog turizma, avio saobraćaja, sportskih kladionica i sličnih industrija doći do odlaganja i pomeranja kampanja za drugi deo godine. Očekivanja su da će ograničenje kretanja i organizacije velikih skupova najviše uticati na oglašavanje na OOH, radiju, indoor oglašavanje i oglašavanje u bioskopima.

Nova ponašanja potrošača
S obzirom da potrošači više vremena provode kod kuće, gledanost televizije i poseta sajtovima raste. Vreme provedeno uz TV na total populaciji je u nedelju bilo iznad 7 sati. Raste gledanost info, obrazovnog, dečijeg, filmskog i serijskog programa, dok sportski program beleži drastičan pad zbog ukidanja aktuelnih sportskih događaja. Za sada nisu najavljene značajnije promene u programskim šemama. U odnosu na početak marta očekivano je došlo i do značajno veće konzumacije online sadržaja, pa se beleži rast poseta sajtovima za oko 60%, rast broja korisnika koji posećuju sajtove za oko 20%, i rast broja otvorenih strana za oko 30%.

Komunikacija brendova
Ono što je primetno jeste da se marketing timovi i agencije prilagodjavaju „novoj normalnosti“. Pojedini brendovi komunikaciju preusmeravaju na svoje online servise i proizvode – od banaka do kompletnog retail-a (moda, FMCG, tehnika…) uz pružanje komercijalnih incentive za onboard-ovanje na nove platforme.

Takodje, brendovi se trude da doprinesu društvu, da iskoriste svoju tržišnu poziciju i budu korisni potrošačima, što znači da ostaju pred očima potrošača ali pružaju poruku podrške u vreme krize; rade na edukaciji potrošača o higijeni i merama za sprečavanje širenja korona virusa; tehnološke kompanije i vlasnici medija besplatno otključavaju odredjene servise kako bi se kvalitetnije provelo vreme kod kuće. FMCG brendovi prilagodjavaju svoju komunikaciju novim navikama u konzumaciji proizvoda i podstiču publiku da ostane u krugu porodice.

Sada je vreme da se brendovi ponašaju kao dobri korporativni gradjani, a to znači biti odgovoran, pružiti podršku, pomoći – vreme je za dobra dela.

Autor teksta: Marija Ilić, Account Director, DIRECT MEDIA United Solutions

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!