COVID-19: Prve reakcije u konzumaciji medija i komunikaciji brendova u Srbiji

U vremenu neizvesnosti po mnogim pitanjima, neke stvari ipak ostaju izvesne, a to je da DM tim, i radeći od kuće, pažljivo prati uticaj svih dešavanja na poslovanje naših partnera.

Krenimo od druge neminovnosti. Činjenica je da će izbijanje korona virusa i njegovo dalje širenje imati odredjeni uticaj na nivo medijskih investicija, ali ne sumnjamo da će istovremeno doneti novi, verujemo i bolji pogled na oglašavanje i komunikaciju brendova. Usled promene potrošačkih navika, trenutne nestabilne globalne i lokalne ekonomije, (ne)mogućnosti uvoza i izvoza, raspoloživost internih zaliha sirovina i proizvoda itd. i sama prognoza na ostatak 2020. godine u ovom trenutku nije potpuno jasna, ali i pored toga, naš tim može da izadje sa trenutnim presekom stanja oglašavanja i preporukama o daljoj komunikaciji brendova.

Šta se dešava sa kampanjama?
Trenutno većina oglašivača još uvek procenjuje svoje resurse i prilagodjava se novoj situaciji, ali za sada se može primetiti jako mali nivo storniranja i pomeranja kampanja, koje su pre svega rezultat trenutne promene u zalihama proizvoda, otkazivanja sportskih i kulturnih dogadjaja…Ono što je izvesno je da će kod određenih kategorija poput ugositeljstva i celokupnog turizma, avio saobraćaja, sportskih kladionica i sličnih industrija doći do odlaganja i pomeranja kampanja za drugi deo godine. Očekivanja su da će ograničenje kretanja i organizacije velikih skupova najviše uticati na oglašavanje na OOH, radiju, indoor oglašavanje i oglašavanje u bioskopima.

Nova ponašanja potrošača
S obzirom da potrošači više vremena provode kod kuće, gledanost televizije i poseta sajtovima raste. Vreme provedeno uz TV na total populaciji je u nedelju bilo iznad 7 sati. Raste gledanost info, obrazovnog, dečijeg, filmskog i serijskog programa, dok sportski program beleži drastičan pad zbog ukidanja aktuelnih sportskih događaja. Za sada nisu najavljene značajnije promene u programskim šemama. U odnosu na početak marta očekivano je došlo i do značajno veće konzumacije online sadržaja, pa se beleži rast poseta sajtovima za oko 60%, rast broja korisnika koji posećuju sajtove za oko 20%, i rast broja otvorenih strana za oko 30%.

Komunikacija brendova
Ono što je primetno jeste da se marketing timovi i agencije prilagodjavaju „novoj normalnosti“. Pojedini brendovi komunikaciju preusmeravaju na svoje online servise i proizvode – od banaka do kompletnog retail-a (moda, FMCG, tehnika…) uz pružanje komercijalnih incentive za onboard-ovanje na nove platforme.

Takodje, brendovi se trude da doprinesu društvu, da iskoriste svoju tržišnu poziciju i budu korisni potrošačima, što znači da ostaju pred očima potrošača ali pružaju poruku podrške u vreme krize; rade na edukaciji potrošača o higijeni i merama za sprečavanje širenja korona virusa; tehnološke kompanije i vlasnici medija besplatno otključavaju odredjene servise kako bi se kvalitetnije provelo vreme kod kuće. FMCG brendovi prilagodjavaju svoju komunikaciju novim navikama u konzumaciji proizvoda i podstiču publiku da ostane u krugu porodice.

Sada je vreme da se brendovi ponašaju kao dobri korporativni gradjani, a to znači biti odgovoran, pružiti podršku, pomoći – vreme je za dobra dela.

Autor teksta: Marija Ilić, Account Director, DIRECT MEDIA United Solutions


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari