today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Content is king!

U okviru edukativnog programa AcademIAA, Danka Trbojević, Account Director full-service agencije Drive, održala je predavanje o content marketingu. Prenosimo najvažnije teme koje su polaznike uvele u svet online sadržaja.

Digitalni kanali komunikacije zasićeni su hiperprodukcijom agresivnih oglasnih poruka koje su poslednih godina izazvala promene u ponašanju korisnika interneta. Najpre pod time mislimo na sve rasprostranjeniju pojavu AdBlocking-a, koja je primorala oglašivače da pristupe kreiranju zanimljivih sadržaja koji nisu nužno brendirani. Content marketing nije novost, ali je usled ovih promena počeo rapidno da se razvija u sve inovativnijim formatima, a omogućava promociju brenda na nenametljiv način, bez zamaranja korisnika.

Content marketing ima jasan cilj da poveća vidljivost brenda, a njegov konačni cilj je svakako povećanje prodaje.

Content marketing je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju korisnog i relevantnog sadržaja koji može biti u formi članka, blog posta, videa, studije slučaja, elektronske knjige, infografika, prezentacije, newslettera, aktivacije na društvenim mrežama, izveštaja, itd. Pri tom, odabir kanala kojim komuniciramo zavisi od sadržaja koji promovišemo i ciljne grupe kojoj se obraćamo.

U poslednjih nekoliko godina svedoci smo porasta broja korisnika interneta kod nas, gde više od 76 odsto njih poseduje smartphone uređaj. Sa porastom upotrebe smartphone uređaja, pristup internetu i informacijama je postao još lakši. U Srbiji više od 60 odsto pretraga koje rezultiraju kupovinom kreće upravo na internetu. Online korisnici su fokusirani na content, u online svetu ne traže preslikani offline svet, već nove egzekucije, nova saznanja i više interakcije. Ukoliko uspemo da ih zainteresujemo zabavnim sadržajem, potrošači neće žaliti da izdvoje i veći deo svog vremena nego obično.

Content marketing objedinjuje različite sadržaje i svrstava ih u četiri kategorije: zabavni, inspirativni, edukativni i “call to action” sadržaj tj. sadržaj koji poziva korisnika na određenu akciju. U idealnom slučaju, što neretko iziskuje spremnost brendova da se prilagode promenama, content marketing prevashodno “prodaje” ideju, priču, koja korelira sa vrednostima brenda, a ne same proizvode.

Danas je neophodno kreirati sadržaj koji će da bude prilagođen svakom od digitalnih kanala. Korisnicima treba da ispričamo nešto novo, nešto drugačije, da odemo korak dalje.

U vreme kada je bitno prepoznati određene momente kako bismo osvojili pažnju potrošača, video se izdvojio kao najbolje sredstvo. Video sadržaj osvaja potrošače i to najviše na njihovim mobilnim telefonima. Korisnici gledaju online video jer žele da se zabave, žele da vide i nauče nešto novo.
Dakle, poruka mora da bude prilagođena ‘mediju’ i zato sveža i po sadržaju. Samo tako, u obilju sadržaja, možemo privući i zadržati pažnju korisnika. U tom smislu, preporuka je kreiranje sadržaja koji odgovara karakteristikama pojedinih medijskih kanala, a ne adaptacija jednog rešenja za sve kanale komunikacije.

Konkretnije, najbolji sadržaj za jačanje prepoznatljivosti jednog brenda i interesovanje željene publike za isti su blog postovi, landing stranice, video sadržaji i gejmifikacija sadržaja (kreiranje netipičnog i dinamičnog okruženja karakterističnog za igru). Content marketing treba da bude deo online strategije brenda, u sklopu integrisanih komunikacija, a prvenstveno je zasnovan na postojanju sopstvenog web sajta.

Dobar sadržaj uvek nosi neku priču, on privlači i animira vašu publiku, a kvalitetom i relevantnošću omogućava brendovima da se u očima potencijalnih i postojećih korisnika pozicioniraju kao eksperti, lideri u svojoj oblasti. Pričom, idejom moramo da fasciniramo korisnike i potom nudeći uslugu, kvalitet ili novost – napravimo korak napred.

Autor teksta: Danka Trbojević, Account Director agencije Drive

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!