Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Clipping je deo strateškog odlučivanja, a ne samo puko informisanje

Direktorka regionalne agencije Press clipping Tatjana Novak specijalno za Marketing mrežu govori da li postoji „recept“ za dobar clipping, u kojoj meri klijenti danas pridaju značaju analizi online sadržaja, ali i da li su klijenti koji svako jutro dobijaju press clipping u prednosti u odnosu na svoju konkurenciju.

Agencija Press clipping posluje već dve decenije. Za to vreme medijska scena se gotovo potpuno izmenila, imamo nove medije, nove trendove u komunikaciji itd. Da li ipak po Vašem mišljenju postoji „recept“ za clipping i kako udovoljiti klijentu koji je danas daleko zahtevniji nego pre dve decenije?
Kao i u svakom poslu, tako i clipping morate voleti. Krenula sam čitajući novine, slušajući radio i gledajući televiziju, kopirala i arhivirala članke… Bila sam sekretarica, kurir i direktorka, ali to je po meni normalan put u svakom privatnom poslu.
U poslednjih dvadeset godina investirali smo preko 750 hiljada evra kroz kreditna sredstva razvijajući nove usluge, prateći brzi razvoj novih tehnologija. Od makaza i fakseva preselili smo se na skenere, jednu vrstu računara, monitora i softverskog programa do tri nova, a naša poslednja investicija bile su aplikacije za pametne telefone i softveri za analizu sadržaja. Sigurnost informacija, brza i različita dostava ostaje naš največi izazov. Put clipping agencija nije lak. Konkurencija je prisutna, ali pitanje je etike, da li neko može organizovati za vas press konferenciju ili događaj, medijski ga ispratiti, nakon toga analizirati i predstaviti vam analizu sadržaja. Agencija Press clipping nije vezana niti za jednu PR agenciju i u tome leži deo našeg uspeha. Svaki klijent koji želi imati realnu i jasnu sliku o sebi i svojim aktivnostima, prepušta se nama kao nezavisnoj clipping agenciji.

U kojoj meri Vaši klijenti danas pridaju važnost analizi online sadržaja? Da li su kompanije postale svesne važnosti praćenja/analize i offline i online medija, podjednako?
Odgovor na ovo pitanje zahteva više redova i prostora. Clipping je danas informativni alat, a volim da naglasim, da je važan i zbog arhive. Analize su ono što smo gradili i standardizovali godinama. Osnovnu analitiku danas rade softveri, ali ozbiljne kompanije naručuje posebno vrstu analize zavisno od njihovih ciljeva i potreba menadžmenta. Naš tim od 18 analitičara definiše ključne zaključke kako bi menadžment lakše definisao strategiju. Analitika društvenih mreža, portala, blogova prepuša se softveru, ali nakon toga ako ste spremni finansirati da se analizira svaka objava ponaosob ima ćete pravu sliku.

Možemo li reći da su kompanije koje svako jutro dobijaju press clipping i analize medija u prednosti u odnosu na svoju konkurenciju i zašto?
Vreme je novac. Clipping štedi vreme, a time i novac. Naš servis predstavlja deo priče o stvaranju profita. On nije samo u funkciji informisanja. Clipping je postao proizvod kome se klijenti moraju posvetiti kako bi videli ne samo šta se piše o njima, njihovim sponzorstvima, donacijama, konkurenciji, već i o trendovima i zakonskim regulativama, na domaćem, regionalnom, ali stranim tržištima. U ovom trenutku oko 20% naših klijenata naručuje clipping iz evropskih država, zbog praćenja trendova i zakonske regulative. Konkurencija je uvek dobrodošla ako ulaže u razvoj jer time i nameće nove standarde.

U kom trenutku se klijenti najčešće odluče za usluge press clippinga? Kada nastupi kriza, da bi analizirali konkurenciju ili nešto treće?
Svaki menadžment ili menadžer ukoliko želi da vodi poslovanje mora izgubiti nedeljno 20 sati na čitanje štampe, surfovanje po blogovima i webu, da bi bio samo informisan. Stoga sve uspešne kompanije, pojedinci i događaji imaju naručen clipping, a konkurenciju uvek treba analizirati kroz ponude. Na žalost u ovom poslu, umesto da konkurencija ima zajedničke cene i stavove, jedni drugima u Srbiji uništavamo posao i na taj način omalovažavamo našu struku bez koje niti jedan ozbiljan PR ili marketing stručnjak ili agencija ne može svom klijentu opravdati uložena sredstva.

U kojoj meri, po Vašem mišljenju, PR agencije danas kupuju usluge press clippinga da bi „opravdali“ klijentima ono što su uradili i za šta su plaćeni?
To zavisi od razvijenosti i pozicije PR struke u nekoj državi. Takođe, zavisi od percepcije PR-a od strane menadžmenta, vlade i državnih institucija, od količine medijskog prostora i mnogo drugih faktora. Bilo bi zanimvljivo uraditi istraživanje koje vrste analiza se naručuju u Srbiji, a koje u Sloveniji. Po tome bismo videli da su razlike u nivou razvoja PR struke odnosno menadžmenta različita. Strane kompanije imaju standard koji nose sa sobom iz sedišta svojih kompanija, pa tako, na primer, Novartis ima zahteve i standarde kojima smo se mi u celosti prilagodili i pritom nešto naučili, i to primenjujemo već deset godina za tog klienta. Za njih je clipping deo strateškog odlučivanja, a ne samo informisanja.

Koja analiza medija (kvalitativno-kvantitativna, AVE analiza, PR vrednost…) je po Vašem iskustvu najefikasnija?
Nema pravila. Svaka analiza ima svoje zaključke i svoje poruke, zavisno od toga koje su ključne reči i šta klijenta zanima kao konačni rezultat analize. Slično je i kod istraživanja. Neki klijenti naručuju analize da bi videli vrednost dobijenog neplaćenog publiciteta, a neki zbog drugih ciljeva. Da bi se definisala analiza potrebno je uraditi kvalitetnu pripremu sa naručiocem. Naše analize direktno predstavljamo menadžmentu. Pre toga se samo sve koordinira sa PR sektorom. Nikada analize ne predstavljamo samo PR službi. Na ovaj način PR dobija na važnosti, a menadžment zna stvarno stanje – nema laži, nema prevara.

U kom smeru će se, po Vašem mišljenju, razvijati clipping usluge u narednom periodu u regionu?
Najveći izazov clippinga i svakog brenda su novi mediji – portali, blogovi i društvene mreže. Pre nekoliko godina mogli ste kontrolisati informacije. Danas to više ne možete. Informacije o vama, o vašem proizvodu, brendu, događaju stvaraju se iz minute u minut, a stvaraju ih obični građani. Pitanje je jedino kredibiliteta medija i izvora informacija. Sigurna sam da me u sledeće dve godine čekaju nova kreditna zaduživanja zbog razvoja servisa, jer nove tehnologije ne spavaju, pa ne smemo zaspati ni mi, ukoliko želimo biti i dalje regionalni lider na tržištu.

Autor: Ivana Parčetić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!