Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

’Čik, čik, čik pogodi’ najbolju reklamu 2022. godine

Sada kada se pomalo odaljavamo od ritualnih prejedanja i kraja godine, nije loše da sumiramo utiske i trezne glave sagledamo dostignuća u advertajzingu iz 2022. U okviru najnovije epizode Žiška podkasta, Goran Jankuloski i Sandra Stojanović dotakli su se suštine marketinga u prošloj godini, a deo razgovora bio je prisećanje na lokalnu reklamu koju su jednoglasno i krajnje stručno ocenili kao nešto najbolje iz prethodnog perioda. Da, tako je – u pitanju je Brena vrti ananas u čarapi.

Polovina ljudi koji ovo čitaju bi najradije razbila ekran zbog ove izjave, dok druga polovina nije uopšte iznenađena. U koju god grupu spadate, evo dela razgovora koji pored toga što otkriva da su i Goran i Sandra previše razmišljali o Breni, objašnjava i zašto oboje smatraju baš ovaj video bitnim događajem na domaćoj sceni.

„Kontroverza oko Brenine reklame za čarape dosta dobro oslikava stanje advertajzinga u Srbiji. Ne znam da li si ispratila, ali Kesić je u stavio Brenu u ‘Šta rekoste bre, aman ljudi bre’ prilog. Oduvek je bilo najlakše da se podsmevaš – kako se odbraniš od toga“, rekao je Goran Jankuloski.

Sandra je na to dodala da je ključno to što su ljudi bili jako zbunjeni, jer video izneverava kategorije i očekivanja koje smo formirali. „Te kategorije su uglađenost 1. jezika reklame i 2. imidža Brene. Drugim rečima, ide protiv onoga što velika većina gledaoca na početku može da predpostavi da će videti od jedne ikone – sređena Brena, dosta nekordinisano cima i drmusa ananas da uđe u čarapu u nekakvoj prodavnici sa lošim osvetljenjem. Ako izuzmemo trenutak kad je sama sebe kolenom roknula na bini na početku karijere, uglavnom se radi o jednoj glamuroznoj divi Jugoslavije, mitu, idolu – ona je savršena Bijonse svog vremena“, kaže Sandra Stojanović i dodaje: „Jedini razlog zašto je ovo iole kontroverzno ili tema Kesićevog priloga je činjenica da smo kolektivno poprilično mizogeni. Ukoliko prođes kroz komentare videćes ‘šta joj je ovo trebalo’, ‘ozbiljna majka, šta to radi’, ‘žena koja iza sebe ima toliku karijeru prodaje čarape’. Lajtmotiv kritike bio je – dostojanstvo (tj. percipirani izostatak istog). Ljudi prosto ne mogu da zamisle da 45+ žena može da bude gotivan lik sa smislom za humor. Da, neko može u isto vreme da okupira poziciju žene, majke, kraljice i klovna! Za tu vrstu istupanja ti treba hraborst, visok nivo samosvesti i samopouzdanja. Ovaj video se izdvojio samo zbog toga što nama, publici, mahom nedostaje ista ta hrabrost i tvrdo smo dosadni (čast izuzecima). Volela bih da nas budućnosti ne šokiraju baš toliko uloge koje žene same za sebe odaberu.“

Na Goranovo pitanje – što je ovo u stvari jedna dobra reklama, Sandra je odgovorila: „Video ima čvrstu vezu sa proizvodom i u potpunosti je fokusiran na prikaz benefita. Zato je u pitanju objektivno dobra reklama – ne jer se smejemo ženi, već uprkos jedinstvenom uvidu u Brenu ljudskost, mi na kraju dana svi kapiramo da su čarape neuništive. Ona možda nije iskidala čarape, ali je iskidala demo proizvoda (morala sam ovo da kažem, oprostite). Na ličnom nivou, nakon ovoga imam veće poštovanje prema samoj Breni i navijam da proda gomilu čarapica na štandu u TC Ušće.“

Goran je izrazio nadu da će neka od naših organizacija tipa IAB, UEPS itd. da oda Breni priznanje za napredan pristup, iako je, kako navodi, jako svestan da je koncept prekopiran sa Baidua.

Mnogi drugari iz kreativnih industrija su se odmah javili da ukažu da je u pitanju plagijat. Originalnost je duboko evropocentričan i vrlo neproduktivan mit. Fascinacija nekim idealom, nikad do sad viđenim autorskim radom u sebi ima jak ego momenat – služi da jednu osobu ili delo odalji i stavi na nedodriljivi pijedestal (kome se možemo samo diviti i ništa više). Što se mene tiče, biti originalan na taj način nije prioritet uopšte i zapravo nije kako kreativnost funkcioniše. Najbolje ideje nastaju tako što prevodimo, koristimo se i procesuiramo postojeće reference, i na taj način produbljujemo odnos prema samima sebi (i proizvodu). Kada govorimo o kriterijumima na osnovu kojih smo procenili da je Brening TikTok najbolja reklama u protekloj godini – tradicionalne ideje o originalnost su definitivno negde pri dnu te liste. Uostalom, nije li sam TikTok serija trendova u okviru kojih jedni druge nastavljamo, oponašamo i amplifikujemo? Naslanjanje na Baidu klip je potpuno u duhu vremena i čini ovu reklamu još relevantnijom za 2022.“, rekla je Sandra.

„Volim da kažem da novo ne znači originalno! Kreativnost nije u formi koliko u pravom sklopu – Brena koja vrti ananas u čarapi je dobar, novi sklop elemenata koji suštinski radi“, zaključio je Goran.

Tekst napisala: Sandra Stojanović

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!