Čak 64% agencija u Srbiji bilo je primorano da smanji plate svojim zaposlenima u 2020.

Marketing mreža objavila je deo rezultata prvog talasa istraživanja #AgencyReport21, a koji se odnosi na plate u agencijama u Srbiji. U prvom talasu podatke o svom poslovanju i uspesima poslale su 102 agencije koje spadaju u kategoriju srednjih agencija do 49 zaposlenih, a koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija.

Čak 82% agencija koje su učestvovale u istraživanju navele su da je neto plata juniora u agencijama u 2020. iznosila od 30 do 50 hiljada dinara. Neto plata accounta u agencijama u prethodnoj godini iznosila je od 50 do 70 hiljada dinara, reklo je 62% ispitanih agencija. U 41% slučajeva kreativni direktori zarađivali su od 100 do 150 hiljada dinara, rezultati su istraživanja #AgencyReport21.

Kada govorimo o Key Account Directorima i Client Service Directorima, neto zarada za ove pozicije u 2020. iznosila je, u 44% slučajeva, od 130 do 200 hiljada dinara, dok su osnivači i CEO agencija zarađivali preko 200 hiljada dinara u prethodnoj godini, navelo je 26% ispitanih agencija.

U jednoj od najizazovnijih godina zbog COVID-19 pandemije, čak 64% ispitanih agencija bilo je primorano da smanji plate svojim zaposlenima zarad opstanka agencije, dok je 33% njih reklo da su smanjene zarade najvišim pozicijama u agenciji zadržali i u prvom kvartalu 2021.

Kada su u pitanju otpuštanja u 2020, 37% ispisanih agencija reklo je da je otpustilo od 3 do 5 zaposlenih. Nasuprot tome, svega 8% tokom 2020. zaposlilo je minimum jednog novog kolegu.

Četvrtu godinu za redom, Marketing mreža sprovodi studiju u vezi sa poslovanjem agencija pod nazivom Agency Report. U analizu su uključene sve agencije koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, raspoređene u osam grupacija.

Drugi talas istraživanja je u toku i predstavlja prikupljanje i analizu javno dostupnih podataka o poslovanju agencija u 2020. godini, uključujući i podatke iz APR-a. Javno dostupni podaci o agencijama biće pojedinačno i transparentno objavljeni u tabelama i predmet dubinske analize Agency Report.

Kao i prethodnih godina, cilj istraživanja je analiza tržišta za prethodnu godinu, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima.

Za sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, istraživanjem i podacima molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs
Tabele sa podacima o poslovanju agencija iz prethodnih godina dostupne su na platformi AdNetwork.

Zvaničan hašteg projekta je #AgencyReport21


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari