Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Čak 64% agencija u Srbiji bilo je primorano da smanji plate svojim zaposlenima u 2020.

Marketing mreža objavila je deo rezultata prvog talasa istraživanja #AgencyReport21, a koji se odnosi na plate u agencijama u Srbiji. U prvom talasu podatke o svom poslovanju i uspesima poslale su 102 agencije koje spadaju u kategoriju srednjih agencija do 49 zaposlenih, a koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija.

Čak 82% agencija koje su učestvovale u istraživanju navele su da je neto plata juniora u agencijama u 2020. iznosila od 30 do 50 hiljada dinara. Neto plata accounta u agencijama u prethodnoj godini iznosila je od 50 do 70 hiljada dinara, reklo je 62% ispitanih agencija. U 41% slučajeva kreativni direktori zarađivali su od 100 do 150 hiljada dinara, rezultati su istraživanja #AgencyReport21.

Kada govorimo o Key Account Directorima i Client Service Directorima, neto zarada za ove pozicije u 2020. iznosila je, u 44% slučajeva, od 130 do 200 hiljada dinara, dok su osnivači i CEO agencija zarađivali preko 200 hiljada dinara u prethodnoj godini, navelo je 26% ispitanih agencija.

U jednoj od najizazovnijih godina zbog COVID-19 pandemije, čak 64% ispitanih agencija bilo je primorano da smanji plate svojim zaposlenima zarad opstanka agencije, dok je 33% njih reklo da su smanjene zarade najvišim pozicijama u agenciji zadržali i u prvom kvartalu 2021.

Kada su u pitanju otpuštanja u 2020, 37% ispisanih agencija reklo je da je otpustilo od 3 do 5 zaposlenih. Nasuprot tome, svega 8% tokom 2020. zaposlilo je minimum jednog novog kolegu.

Četvrtu godinu za redom, Marketing mreža sprovodi studiju u vezi sa poslovanjem agencija pod nazivom Agency Report. U analizu su uključene sve agencije koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, raspoređene u osam grupacija.

Drugi talas istraživanja je u toku i predstavlja prikupljanje i analizu javno dostupnih podataka o poslovanju agencija u 2020. godini, uključujući i podatke iz APR-a. Javno dostupni podaci o agencijama biće pojedinačno i transparentno objavljeni u tabelama i predmet dubinske analize Agency Report.

Kao i prethodnih godina, cilj istraživanja je analiza tržišta za prethodnu godinu, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima.

Za sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, istraživanjem i podacima molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs
Tabele sa podacima o poslovanju agencija iz prethodnih godina dostupne su na platformi AdNetwork.

Zvaničan hašteg projekta je #AgencyReport21

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!