today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2018: Umetnost nas čini jačim i kreativnijim!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Lea Stanković, Executive Director agencije Communis DDB.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za PR agencije u Srbiji?
Tržište je dinamično i od svake kampanje, bez obzira na njen obim, se očekuje da bude kreativna, napravi neki pozitivan ekces i privuče pažnju. Ne bih davala konačnu ocenu u smislu uspeha ili neuspeha naših agencija u ovoj godini, jer je o tome nezahvalno govoriti. Mogu da kažem da postoji određeni napredak u stepenu kreativnosti, ali da i dalje nažalost nije pravilo da su najveći oglašivači ujedno i najkreativniji oglašivači.

Koje trendove ili izazove u oblasti komunikacija možemo da očekujemo u 2019.?
Izazovi su donekle isti kao i u prošloj godini – nivo investicija u komunikacije, regulativa poslovanja u našoj industriji kao i vrednovanje kreativnosti za koju se uvek podrazumeva da je vrhunska bez obzira na to koliko je agencijskih resursa angažovano. Ne bih da predviđam trendove, već bih se osvrnula na neke iz proteklih godina koji se nisu ostvarili i šta nam oni govore. Televizija još uvek nije mrtva kao što se predviđalo, a razvoj i usvajanje digitalnih kanala kao standardnih u komunikaciji su doveli do toga da svaku poruku moramo maksimalno da prilagodimo kanalu na kome će se ona plasirati. U suprotnom – to su bačene pare. Zatim, godinama tvrdimo – „Content is king“ ali sada nastaje borba između platformi na kojima je taj content. Jer content je i ono što brendovi postuju na Facebook-u, vlog poznatog influensera na YouTube-u, ali i sve što je dostupno na Netflixu. Mi se borimo za pažnju korisnika, a platforme se bore za njegovo vreme. Razvoj te borbe će uticati i na vrstu i formu sadržaja koji će brendovi praviti.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Kao struka imamo dosta toga još uvek da uradimo, naročito u domenu regulative poslovanja i postavljanja i poštovanja minimuma etičkih standarda. Sjajno je što imamo toliko konferencija i festivala koje su uvek prilika da se nešto novo čuje, nauči ili zaključi, ali definitivno ima prostora za udruženje koje bi imalo kao primarni cilj poboljšanje položaja agencija.

Kada su u pitanju agencije – naša snaga su ljudi i kreativnost. Treba da privučemo dobre i talentovane ljude koji dele vrednosti agencije i da konstantno unapređujemo naše kreativne procese.

Svako od nas u svom domenu može da se usavršava i uči obzirom na količinu materijala koji su svima dostupni online. Sa druge strane, umetnost nas čini jačim i kreativnijim nego što pretpostavljamo, hrani i dušu i um, što veoma utiče na nastanak novih ideja. Od suštinske važnosti je da pojedinac bude otvoren – prema idejama, konceptima, ljudima, promenama i da ostane radoznao i željan novih znanja.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!