Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Žarko Sakan, direktor agencije New Moment New Ideas Company.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Mislim da je ovo bila godina oporavka i blagog rasta za tržište komunikacija u Srbiji. Naše tržište ima veliki potencijal u odnosu na ostala tržišta u Istočnoj Evropi koja se donekle dostigla svoj maksimalni potencijal. Ja mislim pozitivno i čini mi se da ima šanse da naša kreativnost dobije još veću i značajniju poziciju.
Koje trendove ili izazove možemo da očekujemo u 2019.?
Sve se menja oko nas i industrija prolazi kroz totalnu transformaciju. Živimo u konektovanom dobu i potrošači imaju više mogućnosti da izraze svoje stavove i želje. Evidentan je razvoj digitalnih kanala i načina na koji ljudi korise mobilne telefone u svakodnevnom životu. Ono što se nikad ne menja je vrednost ideje i kreativnosti. Što se više tehnologija razvija to je uloga kreativnosti veća i značajnija. Mi očekujemo da će vrednost ideja i realizacije ideja biti sve veća.
Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Predlažem svima da se zaljube u svoju profesiju. Kada volite ono što radite, ništa vam nije teško. Što više uložite sebe u ono što radite više će vam se vratiti. Niko ne može da postigne sve ali treba da postigne ono što najviše želi i što mu najviše prija. Bitan je fokus i postavljanje jasnih ciljeve, prvenstveno sebi. Kada znate gde želite da idete lakše je da tamo i stignete.