Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Igor Grmuša, Country Manager digitalne agencije Degordian.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti digitalnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za digitalne agencije u Srbiji?
Mislim da je u proseku bila dobra godina. Postojeće agencije su učvrstile svoje pozicije, pojavilo se dosta novih iz različitih segmenta digitalnog marketinga i veliki sistemi su značajno pojačali svoje digital timove.
Koje trendove ili izazove u oblasti digitalnih komunikacija možemo da očekujemo u 2019.?
Priželjkujem da 2019. godina bude godina edukacije u kojoj će se svi činioci marketinških procesa ozbiljno edukovati o svemu što nazivamo digital. Ovo je jedna velika neophodnost koja će učiniti da sve što radimo, radimo brže, bolje i smislenije. Mi smo u skladu sa tim odlučili da pokrenemo Degordian Akademiju u prvoj polovini 2019. godine, u kojoj ćemo raditi sa manjim grupama na drugačiji način. Što se tiče izozova, očekuje nas letnja groznica pred početak primene domaćeg GDPRa.
Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Definitivno nam nedostaje udruženje koje bi se ozbiljno pozabavilo standardizacijom, edukacijom, zaštitom agencija od klijenata koji nemaju meru u pozivu broja agencija na pitcheve i drugim sličnim stvarima. Da me neko ne shvati pogrešno, IAB i IAA rade svoj posao, ali nama je potrebno nešto drugo. Već sam sa nekoliko vlasnika agencija pričao o novom udruženju i nadam se da ćemo naći vremena i energije da sa ideje pređemo u egzekuciju u 2019. godini. Na nivou pojedinica, isto kao i prošle godine, poruka je – budite znatiželjni!