Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BUSINESS AND TRENDS 2018: Ne dajte da kreativnost postane valuta za potkusurivanje!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Nenad Milić, CCO agencije Havas Media Adriatic.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Ocenio bih 2018. godinu kao osetno uzbudljiviju i zanimljiviju u odnosu na prethodne godine. Mislim da su mnoge agencije imale smelije i efikasne kampanje, kao i da su klijenti isto tako bili malo odvažniji i spremniji za preuzimanje većeg rizika. S druge strane, naše tržište je i dalje jako tradicionalno orjentisano i tu se mora napraviti iskorak u uvođenjeu i primeni inovacija. Mreža kojoj mi pripadamo, Havas Group, se u svetu profilisala kao jedan od lidera u tome i mi svakako težimo da sve te pozitivne aspekte primenimo i kod nas.

Koje trendove ili izazove možemo da očekujemo u 2019.?
Imajući u vidu da se, na globalnom nivou, naša industrija već neko vreme posmatra kao «jedan veliki usnuli meda», nema sumnje da će i kod nas 2019. godina biti obeležena ukoliko bude aktivnostima koje se budu fokusirale na njegovom «razbuđivanju». Tu pre svega mislim na primenu jedne svojevrsne fuzije na relaciji advertazing/mediji/digital/content/entertainment gde je u svetu ovaj spoj već postao sinonim za novu vrstu integrisanih komunikacija.

U tom kontekstu, naveo bih dva primera na ovu temu koji jasno pokazuju u kom smeru se na svetskom nivou kreću ovi trendovi i tržište. Grupacija Vivendi je u 2017. godini postala većinski vlasnik Havas Group i time postala svojevrsni konglomerat svih gore navedenih pojmova jer je u isto vreme vlasnik i kompanija kao što su Universal Music Group, Canal+, Gameloft i Dailymotion. Ove godine je tom putanjom krenuo i Sir Martin Sorell jer je letos nadmašio svoju nekadašnju kuću WPP u akviziciji izuzetno poznate kreativno digitalne produkcijske kuće MediaMonks.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Voleo bih da vidim veću saradnju agencija na temama od zajedničkog interesa kao što su uslovi na tržištu i odnosima sa državom i zakonodavstvom. Imamo odličan primer toga u susedstvu gde je hrvatska HURA jedna izuzetno uticajna organizacija koja na sjajan način doprinosi stanju u indsutriji i u struci. Svi zajedno, takođe, treba više da cenimo svoj rad. Ne dajte da kreativnost postane valuta za potkusurivanje u stalnim naporima da se dođe do novih poslova i klijenata.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!