today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2018: Moramo komunicirati, sarađivati i umrežavati se više nego ikada!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Slađana Večerinović, izvršna direktorka agencije Headmade.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Ako želimo da izbegnemo opšta mesta i budemo konkretni u odgovoru na ovo veoma važno pitanje, morali bismo mu pristupiti na način koji predstavlja svojevrsnu paradigmu pristupa poslovanju u oblasti na koju se ono odnosi – a to je balans između subjektivnog i objektivnog. Lični utisak je da iza sebe ostavljamo godinu koja je za nas bila više nego dobra, i to po svim merljivim i nemerljivim parametrima. Obnovljeni ugovori, novi klijenti, dalje regionalno širenje i umrežavanje sa partnerskim kompanijama u okviru NIMMA HUB-a, mnogo je više od onoga što smo planirali. Objektivno, tri kvartala svakako nisu dovoljna da se vide konkretniji rezulati proklamovane politike Vlade RS koja je razvoj kreativne industrije postavila kao jedan od prioriteta u 2018.

Koje trendove ili izazove možemo da očekujemo u 2019.?
Ako posmatramo svet oko nas, moramo priznati da je trendove sve teže predvideti jer se oni rađaju, doživljavaju svoju punu ekspanziju a potom i smenjuju, daleko brže nego što smo u stanju da suštinski reagujemo na njih. Ovo nas ujedno dovodi i do pretpostavke o ključnom trendu za 2019. godinu – a to je sposobnost prilagođavanja i transformacije, o čemu je struka već govorila. Međutim, ne treba skliznuti u zamku i posmatrati ove termine kao potrebu za revolucionarnim promenama. Mi ovde zapravo govorimo o evoluciji, razvoju svesti i prihvatanju činjenice da su vremena u kojima smo mogli projektovati tržišna očekivanja i temeljiti strategije na opštim profilima njegovih učesnika daleko za nama. Imamo svu slobodu da pretpostavljamo trendove, i pokušamo da ih istražimo pre nego što to od nas počnu zahtevati oni kojima se obraćamo. Jer i trendovi evoluiraju. Tako smo ove godine, između ostalog, odlučili da razvijemo interne projekte koji ispituju potencijal blokčejn tehnologije u pogledu stvaranja novog iskustva u kreiranju korisničkih sadržaja. To nam je dalo prostor da na konkretnom primeru dubinski analiziramo ponašanje korisnika na različitim internet platformama, u jednom potpuno novom kontekstu u kome zajednica vrednuje sadržaje putem decentralizovane raspodele kriptovalute. Danas je to jedno vredno znanje, ali za godinu dana može biti globalni trend koji će u potpunosti transformisati sadržaj i sadržajni marketing, koji već izvesno vreme prepoznajemo kao jedan od ključnih izazova.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Sve što smo ranije rekli, nameće nam veoma jednostavan i iskren zaključak: moramo komunicirati, sarađivati i umrežavati se više nego ikada. Ovo ne smeju biti deklarativna obećanja, jer se naša poslovna stvarnost odlikuje jednom specifičnom karkakteristikom – mi u svakom trenutku igramo utakmicu na više terena. Osim tržišta, moramo držati korak i sa stvarnošću koja se sve brže menja, prepoznavajući veze između novih izraza i starih pravila. Menjajući druge na bolje, moramo menjati i sebe, a to ne možemo sami jer taj zadatak zahteva znanje koje nadrasta jednog čoveka, tim ili kompaniju. A danas, kada je ono dostupno na svakom koraku, ima li lepše stvari nego deliti ga sa onima sa kojima delimo ista načela u poslu kojim se bavimo.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,40 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!