Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BUSINESS AND TRENDS 2018: Daleko smo još od spremnosti za primenu potpuno novih tehnologija!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Miro Antić, Partner u agenciji M2Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Kada se osvrnemo na 2018., kao da su prošle tri godine, a ne jedna. Toliko je bila intenzivna i uzbudljiva. Strateški je bila u znaku definisanja nove vizije i plana daljeg razvoja poslovanja. M2Communications se sve bolje pozicionira, a rad agencije se već sada dobro kotira na velikm tržištima. Ostvarili smo primetan uspeh na nekoliko međunarodnih festivala i to u izuzetno jakoj konkurenciji – od regionalnih festivala, preko Moskve, San Dijega, pa do BEA World festivala u Portugalu, sa kojeg smo doneli prvog bronzanog slona u region. Trudimo se da igramo u svetskoj ligi, okruženi najboljim projektima koje industrija može danas da ponudi.

Krajem godine smo otvorili studio za kreiranje kreativnog entertainment sadržaja, a u planu je i formiranje grupacije komplementarnih kompanija koje bi poslovale pod jednom kapom. Na ovaj način planiramo da postavimo ozbiljan temelj za širenje na internacionlanom planu, a prvi regionali „office” biće otvoren u Crnoj Gori, početkom 2019. godine.

Deluje da je godina generalno bila solidna i da su agencije mahom dobro poslovale. Ali opet, svako se bori za sebe, na svoj način, tržište je malo i samo oni koji gledaju dalje od granica regiona i ulaze u nove poslovne poduhvate mogu računati na ozbiljniji rast u budućnosti. Ostali će zavisiti od makro-ekonomske situacije, političkih prilika, a svoj poslovni uspeh će bazirati na borbi za klijente i manji ili veći udeo na tržištu.

Koje trendove ili izazove u oblasti Event Managmenta i BTL-a možemo da očekujemo u 2019.?
S obziom na to da ne poslujemo samo na polju tržišnih komunikacija, već u entertaniment, MICE i experience design sektoru, svedoci smo veoma zanimljivih tendencija i razvoja sjajnih tehnoloških rešenja. Danas govorimo o marketingu u digitalnom svetu i shodno tome, trendovi u industriji se najpre vezuju za tehnološke inovacije. Tehnologija igra veoma važnu ali nije presudna kada su experiential marketing ili event industrija u pitanju. Rešenja koja planiranje i efikasnije upravljanje procesima u toku pripreme ili realizacije određenog događaja čine efikasnijim imaju veliki značaj, a live data kroz strateško praćenje posećenosti ili ponašanja potrošača će postati jedan o ključnih alata. Nažalost, malo toga novog i impresivnog će biti viđeno na lokalnom tržištu. Daleko smo još od svesnosti, spremnosti i sredstava za primenu potpuno novih tehnologija. Ipak, važno je razumeti da bilo koji trend ili inovacija nemaju smisla kada se koristie zarad njih samih i instant efekta, već samo ukoliko se ubace u pravi kontekst, odnosno ako su podređeni realizaciji dobrih strategija ili ideja i postoje kao deo kavalitetno osmišljenog koncepta.

Event ROI je velika tema u svetu. Zanimljivo je pratiti kako se iz godine u godinu razvijaju sve bolje metodologije koje pomažu sagledavanju ciljeva i merenju rezultata u segmentu live komunikacija. Jedan od većih izazova je edukovati domaće tržište da BTL kao pojam, zapravo, više ne postoji. Recidiv prošlosti, akronim koji danas u svetu ne znači ništa. Nažalost navike i potreba da se ne objašnjava mnogo nas nekako teraju da ga i dalje koristimo.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Ono što mogu da savetujem je da se svi dobro odmorimo, opustimo i uživamo tokom praznika, a da nam predstojeća 2019. donese još bolje dane i više uspeha.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,25 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!