Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Branislav Čerubdžić, Co-Founder Managing Director agencija Homepage.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti digitalnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za digitalne agencije u Srbiji?
Kada pogledamo brojke i vidimo da je digitalno oglašavanje na drugom mestu odmah posle TV-a, jasno nam je da i u Srbiji svake godine vidimo zavidan rast digitalnog tržišta. To potvrđuju i tekstovi na Marketing mreži tokom protekle godine i iz njih je lako zaključiti da digitalne platforme preuzimaju primat u konkurenciji sa tradicionalnim kanalima i alatima komunikacije. Uz to je indikativno i veoma primetno koliko se agencije koje se ne definišu kao digitalne trude da istaknu da “svojim klijentima pružaju i tu uslugu”.
Homepagersi su zadovoljni 2018. godinom. Bila nam je prvenstveno razvojna. Uz povećanje obima posla, broja klijenata i prihoda uradili smo rebranding agencije i oformili smo samostalnu kancelariju u Beogradu, gde sada ojačavamo tim. U prošloj godini takođe smo organizaciono i tehnički zaokružili sektor video produkcije, u čije smo formiranje ušli 2017. i kroz realizaciju video sadržaja za digitalne kanale za razne kompanije poput CCHBC, Philip Morris International, Tarket, SAGA, organizaciju OPENS i mnoge druge pokazali njegov potencijal.
Koje trendove ili izazove u oblasti digitalnih komunikacija možemo da očekujemo u 2019.?
Imamo rastući trend machine learning-a koji se nezaustavljivo dešava svuda u svetu i neminovno će stići i kod nas. Danas imamo mašine koje su naučile da na osnovu inputa izbace najbolje prilagođen oglas, napišu copy, u prevodu, brzo nauče i zamene nas mnogo bolje i preciznije na nekim zadacima gde smo ranije bili mi, ljudi.
Pored toga, a kao nadogradnja prethodnog trenda i potvrda nezamenljivosti ljudskog prisustva, krećemo se prema analizi podataka, konverziji i konkretnim merljivim brojkama i rekao bi da u narednom periodu svaka agencija mora da ima ozbiljno analitičko odeljenje kako bi svaka kampanja bila upakovana na način da ima jasan i merljiv KPI.
Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Potrebno je da napokon shvatimo da kvalitet kampanje dolazi kroz specijalizaciju i koheziju više stručnih agencija, svaka u svojoj oblasti delovanja, a opet pravilnom integracijom prema zajedničkom cilju. Ima naznaka da idemo u tom pravcu na pojedinim primerima ali je to nedovoljno i potrebna je veća zastupljenost na tržištu. Ono što svakako treba da radimo, na dnevnom nivou, jeste da edukujemo klijente i ukažemo im na benefite specijalizacije i integracije.