today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2018: Atmosfera apsolutne stagnacije!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Iva Mitrović, Digital Creative & Strategy Director u agenciji Fullhouse Ogilvy.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Utisak je da se već više godina oseća izvesna stagnacija u smislu kreativne i produkcijske izvedbe reklamnih kampanja. Osim par izuzetaka, u koje svakako spadaju oglašivači iz sfere telekomunikacija, ne oseća se napredak ni u smislu strateške i kreativne konceptualizacije, ni u smislu produkcijske realizacije. U pitanju su sigurno i budžeti, ali i (ne)spremnost kako kompanijskog tako i agencijskog kadra da stremi unapređenju kvaliteta rada na nivou struke. U jednom trenutku se osećalo da smo se kao kreativna industrija približili, a u nekim slučajevima i dosegli, ono što je regionalni, možda čak i Evropski prosek, međutim trenutno je osećaj da smo izgubili korak. Nadam se da će naredna godina doneti više ambicije i dobre volje da se u ovom smislu „popravimo“.

Koje trendove ili izazove možemo da očekujemo u 2019.?
Ne možemo ništa da očekujemo. Živimo izrazito turbulentni trenutak i, na domaćem tržištu, oseća se atmosfera apsolutne stagnacije – kao da svi čekaju da se nešto negde značajno desi, pa da i mi ispratimo tu promenu – kao država, tržište, pa onda posledično i kao kreativna industrija. Značajni oglašavački svetski trendovi kod nas nisu uzeli maha i nema razloga da verujemo da će to da se promeni u narednoj godini. U svetu se recimo govori o povratku TV reklame, međutim ona kod nas nikada nije ni gubila uticaj da bi mogla sada da ima „comeback“. Još jedna velika tema je Programmatic TV – oglašavanje na striming servisima koje funkcioniše po sličnom principu kao Facebook ili Google oglašavanje – i koje bi moglo potpuno da promeni prirodu TV oglašavanja. O ovome takođe kod nas nema govora. Ono što je sigurno trend već nekoliko godina jeste sve veći fokus na digitalno oglašavanje i ono može samo da raste. Većina naših sunarodnika pristupa internetu preko mobilnog telefona – pa će i to biti fokus. GDPR će, nadam se, zaustaviti trend tzv. „foto konkursa“ na digitalnim kanalima i staviti oglašivače pred dilemu kako i u kojoj meri koriste podatke o korisnicima. Nadam se da će 2019. na nivou struke doneti i veće razumevanje o prirodi digitalnog oglašavanja koje se zasniva na daleko većoj agilnosti, spremnosti za brzu reakciju i drugačijem tipu kreativnosti i interakcije sa korisnikom od onoga što je domaće tržište ustalilo.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Reklame, u svakom svom vidu, već dugo vremena dominiraju onime što slobodno možemo nazvati kulturni prostor. Činjenica da je njihova osnovna uloga tržišna, odnosno komercijalna, ipak ne bi smela da služi kao opravdanje za neukus. Svaki kolega bi trebalo da uzme u obzir da će njegov, primera radi, TV spot, gotovo izvesno videti više ljudi nego bilo koji domaći film ili pozorišnu predstavu. Što je samo po sebi kao argument dovoljno za preuzimanje veće individualne, ali i kolektivne odgovornosti, za ono što je naš uticaj na kulturu zajednice. Kao kreativacu, moje osnovno uverenje je ovo: ne postoji kvalitetan „output“ bez kvalitetnog „inputa“. Važno je da kao pojedinci ne idemo linijom manjeg otpora, da budemo zainteresovani i radoznali, otvoreni za nove informacije i drugačija mišljenja. A na nivou kolektiva je naravno presudno da se skupu pojedinaca koji u njemu rade za ovo stvore uslovi, pozitivna i responsivna radna atmosfera i prilike za unapređenje stručnosti.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!