Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naši sagovornici ovoga puta bili su Nataša Filipović, Managing Director i Marko Pešić, Executive Director, OvationBBDO.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Marko Pešić: Godina za nama je bila veoma turbulentna i neizvesna i u našim, ali i u širim okvirima. Nema sumnje, svima nam je zajednička želja da budemo na boljem mestu nego što smo sada, ali nas razlikuju pristupi, načini i metode koje koristimo. Mi u Ovationu smo posvećeni tome da razmišljamo u okvirima trendova, ali i izazova koje vreme i tržište postavljaju pred nas. Zbog toga možemo biti zadovoljni periodom za nama. Ali mi ne bismo bili mi, da ne želimo više.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Nataša Filipović: Rekla bih podjednako kompanije i pojedinci, ali i okolnosti. Kompanije i pojedinci, jer pokreću inovacije ili promene, i koji pokreću procese koji su širi od njih samih i često revolucionizuju čitave industrije, oblikuju načine poslovanja ali i živote svih nas.
Sa druge strane, sila okolnosti, društvenih, političkih ili okolnosti okruženja, nekada predstavlja odlučujuću snagu u promenama koje živimo. Ukratko, svi imamo potencijal da budemo changemaker-i, ako se potrudimo.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)?
Marko Pešić: Za mene je najveće postignuće kada se okrenem oko sebe i vidim da više od polovine Ovation tima čine ljudi koji su više od decenije sa nama, kao i veliki broj ljudi koji su sa nama izmedju 5 i 10 godina. To su ljudi koji su ovde počeli, razvijali se, napredovali i postali iskusni, kredibilni i ugledni profesionalci. Ljudi koji su životno odrasli i sazreli u Ovationu. Posebno se radujem predstojećim uspesima mlađih, talentovanih kolega.
Rezultati u brojkama, nagradama ili priznanjima, ali i pozitivnih komentara od profesionalaca o našem pristupu, radu ili rezultatima jesu brojni, ali nama je ipak najvažnije da su konstantni.
Ko je danas odgovoran za reputaciju struke u Srbiji?
Nataša Filipović: Pa mi sami. Kao neko ko dolazi iz jedne od vodećih agencija koja posluje na tržištu već 25 godina, vrlo dobro razumem da smo jednako zaslužni, ali i odgovorni za razvoj struke kao i druge liderske agencije. Mi tu svoju odgovornost shvatamo ozbiljno i trudimo se da u svemu što radimo, projekte i inicijative u kojima učestvujemo budemo kredibilni i pouzdani partneri. Posebno mi je drago jer nas „bije“ dobar glas i postoji ogroman prostor za napredovanje kada govorimo o reputaciji struke.
Ipak, nema spavanja – svi sektori kompanija koje se bave komunikacijama, ali i stručna okupljališta kakva je i Marketing mreža, zadužuju svoj deo uticaja na reputaciju struke. U ovome smo zajedno.
Od 2023. očekujem…
Nataša Filipović: …da nas iznenadi nečim dobrim.
Marko Pešić: … :: kuca pitanje u Chat GPTu ::