Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Vildana Drljević Boljanić, Managing Partner, Propulsion.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Industrija komunikacija je poslednjih godina doživela značajne promene usled razvoja digitalnih tehnologija i uspona društvenih medija, što je otvorilo nove prilike za komunikaciju. Sa druge strane, slavljenjem raznolikosti i inkluzivnosti, komunikacijski stručnjaci i kompanije pomogle su u pokretanju pozitivnih promena i ostvarile značajan uticaj na društvo u celini. Upravo tu želimo da budemo, a sjajni primeri takvih kampanja su „Ljubav je uvek dobrodošla” (IKEA Srbija), „Superhero” (Mastercard), „Svet kakav želiš” (A1), „Jednakost dolazi od kuće” (Bambi)…
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Promene sistema ili pravila igre u određenoj industriji donose inovaciju. Kao glavni changemakeri u komunikacijama pozicionirali su se influenseri, koji menjaju način plasmana tema i proizvoda koristeći nove tehnologije i formate, ponajviše TikTok i podkast. Mnogi od njih zagovaraju pozitivne društvene i ekološke promene, i koriste veštine i oglašavanje kao platformu za društveni aktivizam. Važno je prepoznati i pozdraviti ove kreatore promena, jer pomažu da se oblikuje smer industrije i doprinose pozitivnijem i odgovornijem društvu.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)?
Propulsion je komunikacijska agencija specijalizovana za inovativne društveno angažovane kampanje i projekte. Delujemo kao pokretač i vođa razvoja zajednice, usklađujući ideje i želje naših partnera s krajnjim ciljem poboljšanja društva. U proteklih deset godina, naš fond, u saradnji s donatorima i kompanijama širom Adria regiona, uspešno sprovodi social impact programe vredne preko 5 miliona evra. Nisu izostale ni nagrade. „Priručnik medijske pismenosti za roditelje” i kampanja koje smo kreirali zajedno sa Ministarstvom informisanja i telekomunikacija, a u okviru programa Nova pismenost, koji vodimo partnerski sa USAID-om, nagrađen je na festivalu Kaktus, za najbolju integrisanu kampanju u oblasti medijske i digitalne pismenosti, te na UEPS-u nagradom za promotivnu integrisanu kampanju u potkategoriji mediji, kultura i edukacija. Program „Svet kakav želiš”, kroz koji već drugu godinu sa kompanijom A1 podržavamo i razvijamo održive, inovativne i društveno korisne projekte u oblastima javnog zdravlja, obrazovanja, ekologije i kulture poneo je titulu „Kampanja sa svrhom”. To je, na koncu, sjajna potvrda da su programi imali uticaj i značaj za koji smo se zalagali.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Veštačka inteligencija (AI) seda sa nama za radni sto. Spektar alata koje nam nudi pruža izuzetne uvide i snažan je pogon našim idejama. Dobro nam došla, koleginice.
Od 2023. očekujem…
Kreativnost i postizanje simplifikacije kroz inovaciju, bazirane na održivosti i društvenoj odgovornosti.
Foto: Jakov Simović