Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jelena Čađenović, Brand, Insights and Experience Management Director, A1 Srbija.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Naše podneblje karakteristiše snažna želja da se kreira nešto što prevazilazi postojeće granice, i to se intenzivno osetilo tokom prethodne godine. Iako smo oduvek bili izuzetno konkurentno, produktivno i živopisno tržište u sferi marketinških komunikacija, ove godine su se pojavili neki novi igrači i koncepti koji sigurno zavređuju pažnju. Digitalizacija je donela brojne mogućnosti i izazove, ne samo u oblasti marketinga, njen uticaj je osetan u svim aspektima života. Upravo zato postaje sve važnije koristiti različite kanale, poigravati se i biti inovativan, a mi smo, kao tržište, baš u toj fazi. Osetna je velika želja da se napravi iskorak, što je za budućnost komunikacija vrlo važno.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Oni koji pomeraju granice i omogućavaju rast dinamičnog polja marketinških komunikacija, a da pri tom ostvaruju biznis ciljeve. Ove godine smo videli nekoliko jako dobrih kampanja koje su uspešno odgovorile na oba kriterijuma. U kontekstu promena, vredno je pomenuti primetan shift u komunikaciji jer je sve više kampanja koje adresiraju izazove sa kojima se kao društvo suočavamo.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Iskreno verujem da je ključ razvoja struke u timu, a ne u pojedincu. Snažna veza i dvosmerna komunikacija sa agencijama i eksternim partnerima je su ono što vodi do postizanja izuzetnih rezultata. Sve više kompanija i agencija želi da se uhvati u koštac sa svim prilikama i izazovima koje nosi inovativnost u marketinškim komunikacijama. Tu pre svega mislim da digitalni ekosistem koji je u jakom razvoju. Ako se osvrnem na ovogodišnje rezultate, o njima najbolje govore nagrade koje smo dobili u okviru Kaktus festivala, dve Effie nagrade, kao i letnja kampanja, koja je kreirana lokalno za svih sedam tržista A1 Telekom Austrija Grupe.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
ESG teme, održivost i odgovorno poslovanje će obeležiti period koji dolazi. Začetak tih trendova je već vidljiv na polju marketinga, ali i generalnog usmerenja u poslovanju kompanija. Kratki video formati i Tik Tok kao novi kanal komunikacije dostižu sve veću popularnost. Metavers ulazi na mala vrata i verujem da će pružiti velike mogućnosti za kreativnost, poslovanje i primenu tehnologije.
Od 2023. očekujem…
Definitivno manje stresa, više zdravlja i mnogo više osmeha.