Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Čovek je uvek broj jedan!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jasmina Stojanov, Managing Director, Nova Communications. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Na kraju smo godine oporavka tržišta, a očekujem da ćemo biti u godini razvoja i većih investicija u marketinškoj industriji. 2022. obeležio je izraziti rast digitala koji se naslonio na prethodne dve godine online poslovanja tokom COVID-19 perioda. Kompanije su postepeno povećavale ulaganja u reklamiranje na tradiicionalnim medijima, u odnosu na manje rizičnu, a profitabilnu sferu digitala. Procenujem da će novi budžeti za 2023. doneti stabilno ulaganje u promocije i komunikacije i na platformama klasičnih medija. Uz to, marketinški “kolač” na tržištu trebalo bi da bude finansijski obimniji.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?

Digitalni marketing. Neprestano raste, razvija se, brzo tranformiše u relativno kratkim intervalima. Pandemija je drastično ubrzala online rešenja za potrebe publike. Što je pratio digitalni marketing. Tome treba dodati i globalni fenomen duplo uvećanih budžeta na tržištu inluencer marketinga. Posebno mikroinfluensere, koji imaju manji broj pratilaca, ali definisane ciljne grupe. Dakle, brza identifikacija sa nekom „osobom iz kraja“ biva i bitnija u odnosu na „poznate“ nosioce brand kampanje.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)? 

Lično, pre svega, negovanjem dobih odnosa sa učesnicima na tržištu, od biznis sistema klijenata do uvaženih kolega na tržištu marketinga i komunikacija. Razmena mišljenja, ideja i iskustava mi je bitna. Naše tržište nije veliko, ali posla ima za sve. Ne odustajem od uverenja da je fair play dobrobit za sve. Stručno smo fokusirani na prilagođavanje trendovima i potrebama klijenata. S obizrom na to da oglašavanje podrazumeva čitav niz platformi, strategija i planiranje su u stalnom „pokretu“ da bismo klijentu obezbedili najbolji mogući „reach“ i uspeh u prodaji. Uticaj na ciljne grupe posebna je „umetnost“ u media buyingu, posebno na televizijskoj i digitalnoj platformi. I naravno, stručnost se najbolje razvija kada čuvate tim. Podstićemo inovacije u radu, motivišemo ka zajedničkom cilju i uspehu naše agencije. Za Nova Communication, čovek je uvek broj jedan!

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Dalja ekspanzija digitalne sfere, posebno u influensingu i mikroinfluensingu, koji sam spominjala. Zatim dalje promene u sadržaju oglašavanja uopšte. Biće veća personalizacija contenta reklama u kontaktu sa kupcima na svim platformama za oglašavanje. Detaljnije će se analizirati koja je publika najbolja, kako ti ljudi dolaze do informacija o novim proizvodima, gde najbolje reaguju na oglašavanje i na koncu gde kupuju, odnosno kako kupuju proizvod. Posebno će biti izražene i demografske analize kao polazište, a zatim psihološki profili kupca kroz način njegovog života, ponašanje, potrebe, lični koncept. Nije važno samo šta neko voli, već i šta sve radi u jednom danu, zbog čega mu je baš vaš proizvod potreban. Zato će i tzv. agilni marketing, odnosno brza promena unapred osmišljene strategije i planiranja u skladu sa ponašanjem potrošača, biti još jedan trend u 2023.

Od 2023. očekujem…

Zdraviju konkurenciju, srećnije advertajzere i klijente, bogatije tržište komunikacija.

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!